Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1314903
AndS skrev: lör 04 maj 2019, 11:16
Fjonsson skrev: lör 04 maj 2019, 10:13 Lyxen ligger i att läderklädsel är väsentligt mycket dyrare.
Jepp, det som kunden får betala. ;-)
Naturligtvis är det kunderna som betalar.
av Gorban
#1315013
Jag har inga som helst problem med att sitta i baksätet på min V90 med infällbara bälteskuddar. Det är klart, lite bekvämare blir det utan dem. Med två barn och en farmor i mitten har vi åkt flera hundra mil genom Europa.
av CaptainOats
#1315277
Tycker det är bra baksäte i V90, speciellt inte lika smalt som V70.
Vill man åka baksäte ska man köpa en S klass eller 7 serie
Tror snarare det har att göra med fjädringskomfort, val av däck o fälg etc.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1315278
CaptainOats skrev: Tror snarare det har att göra med fjädringskomfort, val av däck o fälg etc.
Säger du samma om stolarna i "Economy" när du flyger ;-)
av CaptainOats
#1315283
Micce1980 skrev:
CaptainOats skrev: Tror snarare det har att göra med fjädringskomfort, val av däck o fälg etc.
Säger du samma om stolarna i "Economy" när du flyger ;-)
nej eftersom ett flygplan inte är uppbyggt på samma sätt.
Såklart att sportiga osköna däck som pirelli P ZERO orsakar massa onödigt lidande, formel 1 däck på en familjebil.
Samma sak med 19 " och större, såklart det skapar oskön komfort.

Baksätet är ju dåligt om man är smal som en pinne och lång som en ål.
Ska det sitta normalstora personer föredrar man lite bredd, V90 har jag åkt taxi i många gånger, väldigt bra.

Har haft E klass innan, samt XC70, frugan avskydde E klassens baksäte, barnen mådde illa i XC70n, men denna är alla nöjda med.
#1315757
Har haft en del fullvuxna passagerare i baksätet och två sitter riktigt bra, dock så när en fullvuxen sätter sig i mitten så trycker han denne ut de andra mot respektive dörr vilket innebär att den skålningen som finns i bakätet upplevs som sne, ingenting de inte kunnat acceptera dock, de får ju skuts och slipper kommunala färdmedel och är inte med och betalar för bilen :P

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

ljud vid generering

2021 utanför garantin förstås. L&a[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]