Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beachman
#1314289
Tips till alla er som saknar trådlös laddning i SPA-bilarna:
https://m.aliexpress.com/item/329505996 ... 6645999344

Beställde min för drygt en vecka sedan, fick den idag. Helt OK kvalité, den är dessutom CE-märkt. Lite dyr dock men å andra sidan billigare en original i XC40.

Luckan kan stängas med laddaren imonterad, dock ej med halkskyddet i gummi samtidigt. Tror dock inte jag behöver gummiskyddet...
#1314295
beachman skrev:Tips till alla er som saknar trådlös laddning i SPA-bilarna:
https://m.aliexpress.com/item/329505996 ... 6645999344

Beställde min för drygt en vecka sedan, fick den idag. Helt OK kvalité, den är dessutom CE-märkt. Lite dyr dock men å andra sidan billigare en original i XC40.

Luckan kan stängas med laddaren imonterad, dock ej med halkskyddet i gummi samtidigt. Tror dock inte jag behöver gummiskyddet...

Jag hade nog kollat upp den där CE märkningen ja...
#1314344
CE-märkning i Kina är tyvärr inte lika med CE-märkning i Sverige... 😁
China Electric..

Har en kompis som hade en liten affärsidé där han sålde CE-märkta laddare till iPhone, som han importerade från Kina.

Det flög delar över hela köket när vissa exploderade.. 🤣

Sen är det ju lite mindre kräm i en bil än i ett vägguttag.. 👍🏻

I Kina brukar man få vad man betalar för och denna ligger ju ganska högt i pris, så det kan mycket väl vara en välbyggd produkt utan några som helst problem.
#1314356
Ilduce77 skrev: ons 01 maj 2019, 00:00 CE-märkning i Kina är tyvärr inte lika med CE-märkning i Sverige... 😁
China Electric..

Har en kompis som hade en liten affärsidé där han sålde CE-märkta laddare till iPhone, som han importerade från Kina.

Det flög delar över hela köket när vissa exploderade.. 🤣

Sen är det ju lite mindre kräm i en bil än i ett vägguttag.. 👍🏻

I Kina brukar man få vad man betalar för och denna ligger ju ganska högt i pris, så det kan mycket väl vara en välbyggd produkt utan några som helst problem.
Gissar att det var China Export du tänkte på:
Bild

Nu kan man ju inte vara helt säker, men just denna laddare verkar överrensstämma med den europeiska märkningen när jag jämför grafiken. Om man kollar beskrivningen så står det External test certification: CE
Och som nämnts var den rätt dyr och kom i en fin ask.

Finns ju vissa bilar "Made in China" som kan vara helt OK ;-)
#1314378
Exakt!

Kom inte på vad E:t stod för och chansade friskt på Electric.. 🤣

Jag tror inte du har något vara orolig för. Priset talar för kvalitet.

Allt annat i China är superbilligt om kvaliteten är dålig, så det är bara att köra.

Om den strular så hör av dig till Ali express. De är snabba med att tvinga säljaren att kompensera köparen.

Du får återkomma med recension! 😀👍🏻


Jag beställde precis en hylla till utrymmet i armstödet mellan framsätena. Konstigt att Volvo inte själva har en sådan som standard eller att sälja.

Köpte en till min förra xc60 också och den funkade kanon.

https://s.click.aliexpress.com/e/3Ul3Ra0
#1315706
Har fått "hyllan" till facket i armstödet nu.. 😀

Passade som handen i handsken.. 👍🏻

200 kr inkl frakt och postens importavgifter.
Bilagor
SmartSelect_20190510-000419_Gallery.jpg
SmartSelect_20190510-000419_Gallery.jpg (205.27 KiB) Visad 2919 gånger
SmartSelect_20190510-000435_Gallery.jpg
SmartSelect_20190510-000435_Gallery.jpg (221.8 KiB) Visad 2919 gånger

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]