Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johaneric
#1312831
Hej!

Vi hämtade ut våran helt nya volvo v90 cc d4 i onsdags.
Redan problem.
- Den låter extremt konstigt, knarrande knakande ljud när vi ska parkera och bromsa.
- Internet funkar ej, ibland går det igång!
- ADblue varnar redan efter 20 mils körning att den är tom fast mätaren säger att den är full.
- Idag fungerar inte förardisplayen 12” helt svart.

Bra jobbat volvo känns som en oerhört säker bil :mad: .
Har ni liknande erfarenheter av er nya bil?

Tacksam för svar
Johan
#1312843
Johaneric skrev: mån 22 apr 2019, 18:23 Plus att den låter extremt mycket på E4an, känns som att sitta vid vingen på ett flygplan. Har aldrig reagerat att en bil låter så mycket
har bilen laminerade rutor?
lite svårt och kunna få en uppfattning hur högt det låter. Jag kan förstå ljudet blir högt och svårt och lyssna på musik när man kör 130+ och beroende på svenska vägarna samt däckljudet som då kan vara faktorer.
#1312851
Är det en AWD? (nej det stod inte i rubriken men dubbelkollar för säkerhets skull).
Anledningen till frågan är att vi hade också rätt höga ljudnivåer i högre farter, och också ett jäkla durrande i bland annat ratten.
Visade sig vara något med kardanaxeln så efter att den byttes blev det bättre. Du har dock bara en sådan på AWD.

Det är bara att åka in och få fixat då...
#1312911
Du måste ha en fruktansvärt otur, jag körde min 2018 till 7000 mil utan en anmärkning. Bytte till V60 CC pga att jag slutat resa i tjänsten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]