Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1530207
@paitor: Det var ju inte helt "gratis". I mitt fall så är det byte av hela armaturen på chassit samt armaturen på luckan, bägge sidorna. Volvo tar hela kostnaden i mitt fall. En trolig kostnad som annars skulle landat på ca 20.000kr ur egen ficka för mig utifrån de priserna du fått. Tre av fyra är bytta änsålänge, den fjärde byts endera dagen (den var restnoterad sist när Bilia hade min bil för åtgärd)
#1530500
@HitTheRoadJack, När jag bytte på min förra bil så sa de att dom bytt leverantör. Detta var 2018 tror jag.

Svarar på egen fråga. 2Nm ska skruvarna på lilla lampan dras med.

Tyvärr hjälpte det inte att koppla ur lilla lyktan så får bli att köpa ny och byta själv. Väntar dock tills det blir torrare väder. Den funkar nämligen sporadiskt och jag kanske slipper byta på ett tag. Pengar växer inte på träd dessa tider.
#1530517
Ställer mig i ledet bakom alla andra med felande bakljus. Båda sidor har slocknat till och från under de senaste veckorna.
Blev ett besök hos Bilia och ett snack med min PST. Han skulle höra efter "centralt" först och en timme senare ringde han upp och meddelade att de kunde ta ett utbyte av alla lampdelar på goodwill :party:

V90 -18
6900mil
#1530545
Fukten/vatten kommer in vid genomföringen av skruvarna som släpper med tiden (p.g.a för lågt åtdragningsmoment). Det är helt enkelt en dålig konstruktion/infästning. Jmfr med hur enkelt och bra det fungerade med belysning bak på Volvo 245
#1530552
mortimer skrev:Fukten/vatten kommer in vid genomföringen av skruvarna som släpper med tiden (p.g.a för lågt åtdragningsmoment). Det är helt enkelt en dålig konstruktion/infästning. Jmfr med hur enkelt och bra det fungerade med belysning bak på Volvo 245
Och på den tiden så var det glödlampor som värmde upp hela lampinsatsen och på så vis torkade bort fukt.
Led blir inte varmt, eller tillräckligt varmt för att torka bort fukten.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]