Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1356279
Jag har noterat ett flertal V90 den senaste tiden där positionsljus vä bak inte fungerar. Nu har även jag fått samma problem, positionsljus vä både på karossen och bakluckan lägger av, ibland efter fem minuter och ibland efter någon timme. När bilen startas om, fungerar de som vanligt, ett tag. Någon som vet om det är samma elektronikmodul (driver) som matar dessa LED positionsljus? Garantin har gått ut och jag vill inte lägga ner en smärre förmögenhet på att verkstaden ska felsöka. Men å andra sidan, är det ett elektroniskt fel, kan man alltid hävda KKL.
V90 CC D5 -18
#1356332
Lockis skrev: mån 30 dec 2019, 22:16 @Dieselknutte, Rätta mig gärna om jag har fel, men V90 har väl inga LED alls bak?
Lampor V90.JPG
Lampor V90.JPG (56.3 KiB) Visad 6187 gånger
#1357091
Jag fick också felmeddelande på vänster bakljus som helt slocknat men som tändes när jag öppnade bakluckan. Fungerade en stund sen kom felet tillbaka. Sen fungerade det igen. Är lite fram och tillbaka. Jag åkte till min PT och han öppnade bakluckan kände på lyset och konstaterade att det var samma fel som på ca 10 andra bilar han fixat. Han förklarade att de skruvat dit ljuset med fel vridmoment från fabrik och därmed har det kommit in fukt. Jag ska få det bytt och det går på konsumentköplagen som är upp till 3år. Bra och snabb service, tog mig 2 min att få det svaret.

V90 T5 R-design Polestar

#1359479
Eller finns det nån förlängd garanti då det verkar va ett vanligt förekommande fel? Min har fått det nu och den är 2,5 år gammal. Vänster sida på min med.
Har alla fått det utbytt på Garanti eller KK-lagen (3år) eller har nån behövt pynta för detta? Bra å veta när jag ska upp till min PST på måndag å sura. Det verkar ju vara ett montagefel då många bilar har samma fel.
#1359656
Första inlägget för mig.
Har råkat ut för samma problem.
Högersidan är helt död.

Bilen är en V90 från 18.
Det som är irriterande är att jag företagsleasar bilen och ska lämna tillbaka den i förtid om 2veckor.
Bilen är då ca 2,5år gammal.

Pratade med min säljare om detta nu i helgen. Men han menade på att det ska bekostas av mig då garantin går ut efter 2år.

Vad är detta för skräp?
Svensk kvalitet?

Hur får man dem till att åtgärda det utan att det ska börja kosta massa stålar?
#1359684
Nudeljavel skrev:Första inlägget för mig.
Har råkat ut för samma problem.
Högersidan är helt död.

Bilen är en V90 från 18.
Det som är irriterande är att jag företagsleasar bilen och ska lämna tillbaka den i förtid om 2veckor.
Bilen är då ca 2,5år gammal.

Pratade med min säljare om detta nu i helgen. Men han menade på att det ska bekostas av mig då garantin går ut efter 2år.

Vad är detta för skräp?
Svensk kvalitet?

Hur får man dem till att åtgärda det utan att det ska börja kosta massa stålar?
Använd dig av reklamations rätten. Fast det kanske är ett bekymmer om det är företag som äger?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]