Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1318767
Köpte min S90 på Volvo tjänstebilar för ca två veckor sedan och hade turen att det satt B&W anläggning i den och det är ju helt fantastiskt ljud, särskilt om inspelningen är nyare och bra kvalitet. Körde XC60-17 med H/K innan med suveränt ljud . Bättre ljud nu, men typ "det man inte känner till har man inte ont av". H/K:n i sonens nya XC60 är fantastisk. Har man råd, kör mycket bil och inte gillar att snacka med ev medpassagerare är det väl värt pengarna. tycker jag.

Har Telenor surf simkort, 1GB 49 kr. funkar väldigt bra hittills med alla apparna jag testat och Spotify lyssnar jag en hel del på, dock ej tittat i inställningar om/hur det går att ändra ljudkvaliteten och vad jag har isf.
#1318807
@Jan0kee, när du har Spotify framme, klicka på inställningar till vänster på skärmen så ska du få upp val av ljudkvalité. Den sätter nog normal som standard men går att klicka i "Extrem". :)
#1319184
Er det noen som fysisk har sammenliknet B&W med standard lydpakke?

Alle mellombass og subwoofer elementer er helt like... man betaler altså 30k NKR for andre diskanter og mellomtonene (pluss annen forsterker?) 🙄
#1319399
Medförljande Teletrams i bilens modem. Telia i mobilen. Kanske skall byta simkort i bilen, den fungerar mer sällan än ofta = riktigt kass. Kanske kan bero på operatören. Måste starta hela modemet ideligen - vilket gör att jag bara använder telefonens mediaspelare.
#1319793
Byt abonnemang, rena skräpet, kör själv Telia utan minsta problem på "extrem".
#1320364
Ilduce77 skrev: lör 18 maj 2019, 13:02 Ja, det blir samma som via modemet...

Då förser man bilen med internet och sedan används sensus appar för att spela musiken.

Man kan även dela internet via BT från mobilen och då blir det också bra ljud via apparna.

Men spelar man musiken i mobilen och strömmar ljudet över BT, så blir det riktigt kass..


Sen kan jag dela med mig av en lösning, som jag fick av en annan medlem här på forumet.

Om man vill spela poddar i sensus så finns det inget sätt att göra detta om man inte har Android auto eller carplay. Även om både Spotify och TuneIn har poddar, så klarar apparna i sensus inte att hitta och spela dessa.

Om man då startar Spotify i bilen, på vilken låt som helst, och sedan tar sin mobil och startar Spotify på den, så kommer det upp en ruta i mobilen med en fråga om man vill fortsätta spela från My Volvo eller om man vill börja spela från mobilen.

Välj då att fortsätta med My Volvo.

Därefter fungerar mobilen som fjärrkontroll och man kan på mobilen välja vad man vill lyssna på.

Då kan man på mobilen leta upp podden man vill lyssna på och starta den. Den spelas då i sensus Spotify app och inte över BT och ljudet blir mycket bra.

Detta kräver dock att det är samma konto på Spotify som är inloggat på både mobilen som i sensus.

Ett litet life hack som funkar riktigt bra!
Ja det funkar nu i alla läge, tack för tipset.

Men Spotify kör reklam typ om mm laddat musik så kan man spela även utan tillgång till internet!
Kan man få det fungera även i bilens Spotify?
Jag har nog laddat massor dock i mobilen och jag ser musiken i min bibliotek fast Internet ska vara på?
Finns det en möjlighet?

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]