Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Speedwest
#1306628
Sensorn i fronten, höger sida, har åkt in av någon anledning. Någon som har tips hur jag får den på plats igen?
IMG_0645.jpg
IMG_0645.jpg (120.18 KiB) Visad 862 gånger
av Tiimpan
#1306656
Speedwest skrev: fre 22 mar 2019, 16:39 Sensorn i fronten, höger sida, har åkt in av någon anledning. Någon som har tips hur jag får den på plats igen?

IMG_0645.jpg
Garanti :-o borde dom lösa mellan 2 bilar lite smidigt. ;-)
av Vardelos
#1306704
Jag hade exakt samma problem på exakt samma ställe på en hyrbil efter att jag dödat en hare.
Tog 3h att få den på plats, den ska lixom clipsa fast, krävs ganska hårt tryck bakifrån, vilket ledde till skrapsår och omt i handleden, sen hade jag ett tunnt, smalt bläck som var lite uppvikt i änden som jag greja med från framsidan samtidigt.

Men de gick
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1306706
Vardelos skrev:Jag hade exakt samma problem på exakt samma ställe på en hyrbil efter att jag dödat en hare.
Tog 3h att få den på plats, den ska lixom clipsa fast, krävs ganska hårt tryck bakifrån, vilket ledde till skrapsår och omt i handleden, sen hade jag ett tunnt, smalt bläck som var lite uppvikt i änden som jag greja med från framsidan samtidigt.

Men de gick
Ok. Försökte komma åt men det behövs troligtvis ett u-format verktyg för att komma åt framifrån och samtidigt kunna trycka sensorn utåt. Jag har dragit ett mail till min verkstadskontakt. Bilen har bara gått 150 mil. Ingen yttre skada.
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1307687
Fixat. Volvo plockade ner hela fronten och klickade fast sensorn igen. Tydligen vanligt och orsakas av högtryckstvätt. Ni som handtvättar - se till att inte rikta, nära på sensorerna.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]