Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1306627
Men... om du nu gillar så mycket kraft, varför köper du inte en Mercedes med massa kraft som standard?
En lusig T4 är väl inget för en kille med keps?
Användarvisningsbild
av Derank
#1306653
han skriver att han har besiktigad hans Nissan GTR med egenbyggd motor och låda, den hade ca 900Hk och katalysatorn var borttagen.
av AndS
#1306678
Tack för översättning 😀
Sedan litar jag inte alltid på vad som skrivs, ibland är det en önskedröm av snackare ;-)
av V70D2
#1306682
least skrev: fre 22 mar 2019, 16:21 Men... om du nu gillar så mycket kraft, varför köper du inte en Mercedes med massa kraft som standard?
En lusig T4 är väl inget för en kille med keps?
Bilen har jag köpt i present till min far.
Kille med keps?
av V70D2
#1306683
AndS skrev: fre 22 mar 2019, 21:03 Tack för översättning 😀
Sedan litar jag inte alltid på vad som skrivs, ibland är det en önskedröm av snackare ;-)
Du får tro vad du vill :)
av AndS
#1306739
Ska vi vara lite seriösa och gällande bilar i den här forumdelen så är det ny programvara som gäller om du vill göra något på din fars bil. Sedan skulle jag inte stoppa in annat än tillverkarens programvara i de här bilar utifrån att motorstyrning interagerar med andra system och kanske påverkas vid uppdatering av de olika systemens programvara.
Senast redigerad av 1 AndS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1306778
Instämmer med AndS. Fördelen med Polestar är ju också att lådan får sig en liten "re-work" vilket nog kan vara mer intressant i sammanhanget, istället för en original-mappad låda och 100hk/nm extra.
Användarvisningsbild
av Derank
#1306795
Nackdelen med polestsr på de jag kört är att de ger ingenting jämfört med Andra.

Jag har kört bilarna med både polestar och annan optimering och då är valet enkelt för mig iaf.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av V70D2
#1306809
AndS skrev: lör 23 mar 2019, 08:57 Ska vi vara lite seriösa och gällande bilar i den här forumdelen så är det ny programvara som gäller om du vill göra något på din fars bil. Sedan skulle jag inte stoppa in annat än tillverkarens programvara i de här bilar utifrån att motorstyrning interagerar med andra system och kanske påverkas vid uppdatering av de olika systemens programvara.
¨

Självklart är det en ny programvara jag är ute efter och absolut ingen box som kopplas till bilen som endast manipulerar signaler.

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]