Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LeffeP
#1306111
Hej

Nybliven V90 CC ägare med en liten fråga. Kurvljuset är ju supertydligt synkat med rattrörelserna när man kör med halvljuset på, men på helljus märks det inte av alls. Varken i manuellt läge eller auto hel/halv. Ska det vara så?
#1306124
LeffeP skrev: ons 20 mar 2019, 10:08 Hej

Nybliven V90 CC ägare med en liten fråga. Kurvljuset är ju supertydligt synkat med rattrörelserna när man kör med halvljuset på, men på helljus märks det inte av alls. Varken i manuellt läge eller auto hel/halv. Ska det vara så?
Kan ju börja med att säga vad du har för lysen ?
#1306127
LeffeP skrev: ons 20 mar 2019, 11:59 Teknikpaket Pro med dynamisk LED.... vad jag vet så har väl inte standardsystemet kurvljus....
Stämmer, antingen var det i teknikpaket/pro eller så valde man till den som tillval(runt 4000kr)
av least
#1306133
Det finns två olika system:

Kurvtagningsljus är aktiva upp till 30 km/h. Ljusläge ska vara AUTO.

Aktiva kurvljus är aktiva när det är skymning eller mörkare, samt att halvljus ska vara påslaget.
Kurvljus kan slås av/på i centerdisplayen.
av LeffeP
#1306134
least skrev:Det finns två olika system:

Kurvtagningsljus är aktiva upp till 30 km/h. Ljusläge ska vara AUTO.

Aktiva kurvjus är aktiva när det är skymning eller mörkare, samt att halvljus ska vara påslaget.
Kurvljus kan slås av/på i centerdisplayen.
Jo, det har jag läst, men, att "halvljuset ska vara påslaget", innebär det att det bara fungerar på halvljus?
#1306137
LeffeP skrev:
least skrev:Det finns två olika system:

Kurvtagningsljus är aktiva upp till 30 km/h. Ljusläge ska vara AUTO.

Aktiva kurvjus är aktiva när det är skymning eller mörkare, samt att halvljus ska vara påslaget.
Kurvljus kan slås av/på i centerdisplayen.
Jo, det har jag läst, men, att "halvljuset ska vara påslaget", innebär det att det bara fungerar på halvljus?
Slår du ej på auto nyttjar du ej hela det dynamiska. Så utan auto har du bara kurvljus på halvljuset och helljuset slår av funktionen.

Varför jag frågade tidigare var att vissa tror att det är kurvljus när man har en liten lampa som tänder när man svänger.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av LeffeP
#1306140
Ok, så om jag då fattat det rätt, kör man på Auto, så har man kurvljus, dvs som följer rattrörelsen på halvljus enbart, men på helljuset tar det dynamiska över dvs det följer inte rattrörelserna utan har avbländningen och allt det istället.

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]