- mån 18 mar 2019, 20:55
#1305863
Hei,
Er det noen her som har kjørt mer enn 10.000 mil med sin V90 (evt. S90)? I så fall, hva er foreløpige erfaringer i forhold til vedlikehold og reparasjoner etter garantiutløp?
Ved utløp av min leasingavtale vil bilen (V90 D4 AWD) ha kjørt 10.000 mil, og spørsmålet er om man skal erstatte den med ny bil, eller ta sjansen på å kjøpe den ut og ha den ytterligere 5.-10.000 mil før man finner på noe nytt. Jeg er så langt meget fornøyd med bilen, og kan i prinsippet lett ha den i mange år til. Men tanken på bil uten garanti med de risikoene det innebærer veier jo relativt tungt imot...
Jeg har mer eller mindre stålkontroll på det kosmetiske vedlikeholdet, og regulær service følges opp i hht. angitte intervaller, men jeg tenker mer på hva man kan/bør regne med av kostnadskrevende reparasjoner og/eller vedlikehold utover regulær service.
Takknemlig for alle tips og erfaringer!
Er det noen her som har kjørt mer enn 10.000 mil med sin V90 (evt. S90)? I så fall, hva er foreløpige erfaringer i forhold til vedlikehold og reparasjoner etter garantiutløp?
Ved utløp av min leasingavtale vil bilen (V90 D4 AWD) ha kjørt 10.000 mil, og spørsmålet er om man skal erstatte den med ny bil, eller ta sjansen på å kjøpe den ut og ha den ytterligere 5.-10.000 mil før man finner på noe nytt. Jeg er så langt meget fornøyd med bilen, og kan i prinsippet lett ha den i mange år til. Men tanken på bil uten garanti med de risikoene det innebærer veier jo relativt tungt imot...
Jeg har mer eller mindre stålkontroll på det kosmetiske vedlikeholdet, og regulær service følges opp i hht. angitte intervaller, men jeg tenker mer på hva man kan/bør regne med av kostnadskrevende reparasjoner og/eller vedlikehold utover regulær service.
Takknemlig for alle tips og erfaringer!