Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
#1306153
Gorban skrev:Jag har en D5:a och på många pumpar kan man inte haka upp avtryckaren i pumphandtaget utan att den hoppar tillbaka. Mycket irriterande.
Jag har samma problem som D5 härovanför, ofta funkar inte spärren som håller avtryckarn intryckt automatiskt. Har inte tänkt på att det kan vara ett fel på garantin. Bra där!
av AndS
#1306159
mikeman skrev: ons 20 mar 2019, 14:04
Gorban skrev:Jag har en D5:a och på många pumpar kan man inte haka upp avtryckaren i pumphandtaget utan att den hoppar tillbaka. Mycket irriterande.
Jag har samma problem som D5 härovanför, ofta funkar inte spärren som håller avtryckarn intryckt automatiskt. Har inte tänkt på att det kan vara ett fel på garantin. Bra där!
Alla pumpar har ju inte handtag som kan spärras, så det behöver inte vara något fel på bilen :-)
av cstigson
#1310875
TommyP86 skrev:
cstigson skrev:Jag hade exakt samma problem på min T5a. Lämnade in den på garanti och fick det åtgärdat. Tydligen något filter som känner av ångorna från bensinen som behövde bytas.
Nu har jag en äldre v60, men hade precis samma problem som er och fick också byta kolkanistern.
Det ska inte vara så, så stå på dej om verkstaden spelar produktegenskap-kortet.
Det var absolut inga problem att få det på garantin :) Min PST har varit väldigt bra att ha och göra med sedan jag fick bilen.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1310876
grillchips skrev: mån 18 mar 2019, 11:01 Inte alltid, men det har hänt. Däremot är jag redan så van då jag körde förra bilen på E85 och den slår ju ifrån hela tiden, så jag släpper och trycker utan att tänka på det...
Ja de har ju tagit bort alla spärrarna på E85-pumparna, men det går ju att komma runt som tur är så man slipper att stå där och hålla :-D
av filippb
#1315361
Tack för tips, har exakt samma problem med min T5 '17, garantin har nu gått ut men hoppas såklart att det är något "känt fel" som kan fixas utan kostnad.

Ni som fått detta åtgärdat - fick ni någon indikation på mängd jobb för mekanikern att byta?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av RocDoc
#1315417
Jag fick kolfiltret utbytt på min T6 2017 men fick betala eftersom bilen var för gammal,kostnad drygt 1900:-.
Man skulle ha klagat tidigare men jag är inte typen som ränner hos ÅF för minsta lilla,det blev man straffad för nu.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...