Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
#1305488
Ni som köpte en Volvo med Bowers & Wilkins , blev ni också tillsagda att inte spela för högt ljud under ett par månader??
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1305518
Jag har inte fått den rekommendationen på någon av mina två senaste XC90 med B&W. Gav säljaren orsaken till detta?
av Vardelos
#1305520
Det är nog ingen rekommendation som kommer från volvo. Utan det är nog bara en säljare som tjötar för mycket och tror att han är audiofil.
av Gorban
#1305530
Nej, och det står inget i instruktionsboken om det.
av Volvo1819
#1305550
Hanzon skrev: sön 17 mar 2019, 10:28 Jag har inte fått den rekommendationen på någon av mina två senaste XC90 med B&W. Gav säljaren orsaken till detta?
Ja att högtalarna kan skadas om man på direkten kör med för högt ljud på och speciellt hög bas vilket jag ignorerade och har sen jag fått bilen pumpat låtar med kraftig bas och nu känner jag lite bränt lukt från högtalaren så undrar om jag verkligen är en idiot och sabbat högtalaren :-o
av AndS
#1305560
Att det skulle lukta bränt pga av för hög volym på nya högtalare tror jag inte en sekund på. Och även att man ska"köra" in högtalare.
Men det finns mycket skrönor från "audiofiler". ;-)
av Lövet
#1305562
Det finns en "inspelningsperiod" på High-End audio men det handlar inte om att de går sönder utan att de låter bättre efter ett litet tag = Nej, du har inte spelat sönder dina högtalare.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]