Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
#1305118
Hej på er!
Efter ett år i min XC70 D4 AWD Classic Sport 2016 så är det dags att byta upp sig ännu en storlek tänkte jag. Jag har börjat kika på XC90 av nyare modell! Vad ska man tänka på vid inköp av en sådan? Någon årsmodell eller något speciellt att tänka på? Är 15/16 modellen lika bra som 17/18 modellerna?

Ha det gött!
av Gorban
#1305160
Nikeman skrev: fre 15 mar 2019, 11:24 Hej på er!
Efter ett år i min XC70 D4 AWD Classic Sport 2016 så är det dags att byta upp sig ännu en storlek tänkte jag. Jag har börjat kika på XC90 av nyare modell! Vad ska man tänka på vid inköp av en sådan? Någon årsmodell eller något speciellt att tänka på? Är 15/16 modellen lika bra som 17/18 modellerna?

Ha det gött!
På de första årsmodellerna fungerar Pilot Assist upp till 50 km/h. Detta kan ha uppdaterats av den tidigare ägaren så att det fungerar upp till 130 km/h som på övriga modeller. Kolla med säljaren.

Tidiga D5:or har inte Powerpulse. Tidiga R-design har inte rattvärme.

Tidiga Inscription har stolar med minne på bägge framstolarna. Detta halkade sedan ur som standard men kommer tillbaka på MY20.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1305221
Om du köper en 17 eller 18,så kolla så klimatpaketet inte heter mze (eller något liknande). Då har den inte rattvärme.

Det kan heta något annat, men det är i alla fall 3 bokstäver med ett "z"..
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa […]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]