Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1305240
Lövet skrev:Från bakdörren och bakåt finns ju ingenting på V60 som är bättre. Ser tjock och tung ut istället för slank och snygg. Men snyggare framlyktor absolut.
Bild
Sämsta vinkeln är nog
Bild
Ja smaken är som baken. Jag tycker tvärtom. Har aldrig gillat V90n utseende. För lång och baktung enligt mig.

Skriver det inte för att övertyga, för det går inte, utan vill bara påpeka att vi alla tycker olika. Det finns ingen sanning gällande såna frågor.
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1305244
V60 är snyggare i standardutförande men V90 vinner när mycket utrustning är adderad. Fälgar, tonade rutor, R-Design och i vissa fall även Inscription. Alla V60 har R-Design ”plogen” framtill vilket gör den riktigt snygg från start..
av Lövet
#1305252
@Hertsh, Förstås. Och inte heller jag kan låtsas påstå att jag sitter på nån slags "sanning". Utseende är åsikter. Jag har också ägt 3st V60 av förra gen. Dock vill jag ändå fortsätta framhäva min åsikt att V60 inte är särskilt lyckad snett bakifrån. Bilden ovan är den mest smickrande med R-design osv men många ser ju ännu tristare ut och där tycker jag V60 ligger sämre till än V90. V90 behöver inte lika mycket lull-lull tycker jag. Klarar sig utan bodykit och stora fälgar men är snygg ändå. V60 -tja..
Bild
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1305269
IMG_1575.jpg
IMG_1575.jpg (69.34 KiB) Visad 812 gånger
Måste säga v60.

Men hjärnan gör ju klart att jag har betydligt mer bagage nu än när jag köpte min nuvarande v60, så man borde i det minsta ha v90. Men att hitta en v90 med luft, bw, utan helläder, laminerat och allt det där man måste ha i kombination med T6 är... lika lätt som att hitta en v60 med bw.
av refbob
#1305311
Jag tycker v90 gör sig väldigt bra som CC, den ser inte lika baktung ut. Och gillar man inte svart plast så går den ju att få nerlackad, vilket saknas på v60CC
[/quote]

Här hållet jag helt med dig. V90 CC gör sig mycket bättre! Ser maffig ut.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1305324
refbob skrev: lör 16 mar 2019, 07:33 Jag tycker v90 gör sig väldigt bra som CC, den ser inte lika baktung ut. Och gillar man inte svart plast så går den ju att få nerlackad, vilket saknas på v60CC
Här hållet jag helt med dig. V90 CC gör sig mycket bättre! Ser maffig ut.
[/quote]

Instämmer.. 😀👍🏻
av Cokeisit
#1305329
Som sagt ovan, V90 CC är snyggast och grymmast. En vanlig V90 ser lite trist ut men den är klart snyggare än valfri tysk bil. Jag är dock lite besviken på V60 CC, den ser ut som en vanlig V60 som ser ut som en V90.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]