Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1305405
TommyP86 skrev:Men hjärnan gör ju klart att jag har betydligt mer bagage nu än när jag köpte min nuvarande v60, så man borde i det minsta ha v90. Men att hitta en v90 med luft, bw, utan helläder, laminerat och allt det där man måste ha i kombination med T6 är... lika lätt som att hitta en v60 med bw.
Nya V60 lastar väl dock nästan lika mycket som en V90, och betydligt mer än gamla V60. Enligt spec. Sen tänker jag att V60 lär vara mer lättlastad med tanke på luckans utformning.

Jag föredrar helt klart V60. Både utseendemässigt och körmässigt. Hade en som hyrbil under en dag och började direkt spana på blocket efter en ersättare till min nuvarande :-D Får väl se om något år.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1305411
Jo, men det är inte bara last i bagagen, utan barnstol, osv. Kort och gott ytterligare en passagerare. Helst hade jag gått för en vit xc90 t6 r-design för 689 på blocket, men jag är inte tillräckligt galen för det tror jag
Användarvisningsbild
av batmac
#1305474
TommyP86 skrev:Jo, men det är inte bara last i bagagen, utan barnstol, osv. Kort och gott ytterligare en passagerare. Helst hade jag gått för en vit xc90 t6 r-design för 689 på blocket, men jag är inte tillräckligt galen för det tror jag
Klart grabben ska ha en xc90. Det villhöver du.
Användarvisningsbild
av Himself
#1305689
Jag tycker båda är fina. Gillar det lite mer kompakta utseendet av V60, men ogillar penis-tippen på framljusen och gillar inte kurvorna på bakljusen.

Men det är bra att man gillar olika :)
Användarvisningsbild
av P210
#1305764
Mitt inlägg i debatten får bli en petitess jag hakat upp mig på, de stora "platta" ytorna på frontspoilern stör mig något enormt, särskilt på de billigare utrustningsalternativen, enligt mig en stor "död" yta som inte har någon motsvarighet på V90.
Motsvarigheten finns på XC60 också, men där stör den mig inte lika mycket..
Bild
Bilagor
2019-03-18_130550.jpg
2019-03-18_130550.jpg (54.02 KiB) Visad 344 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1305766
@P210, visserligen inte "billigare alternativen" men V90 R-design har ju samma typ:
Bild
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]