Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1306261
Kul med åsikter! Nu väntar jag på en V90 CC.
av Nystrom7
#1306262
refbob skrev:Kul med åsikter! Nu väntar jag på en V90 CC.
Där tycker jag nog faktiskt att v60 är snyggare som cc. Fast bäst var nog v70xc utseendemässigt i den genren.

Aldrig förstått mig på cc några cm högre och massa olackad plast men det är min åsikt. V90 tycker jag ska vara låg med stora hjul, det ser lite exklusivt ut.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av refbob
#1306265
Tycker den ser lite maffig ut. Går ju att få lackerad plast... Men jag bor på landet så jag använder 4-hjulsdriften ca 4 månader om året på vintern. Med snö och backar att tassa uppför är det toppen. Och lite kul är det att kunna ställa ut ändan i kurvor.... 8-) Och resten av året är det skruttiga vägar. Så jag använder bilen till vad den är gjord för. Sitter lite högre utan att vara en SUV. Men jag tror nog jag kommer sakna den praktiska XC70n ibland.... Men våran XC70MY 13 är ju kvar... Kommer nog att kännas väl gungig jämfört med V90 CC.
av Nystrom7
#1306267
Ja smaken är olika och tur är väl det annars hade allt sett lika ut.

Däremot håller jag med dig om fyrhjulsdriften den är kanon. Aldrig haft en bil med det förr men nu köper jag nog ingen ny utan. Känns som det är dubbelt så bra väghållning i dom och tar sig fram bra i snö.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Eritom
#1306525
For meg er dette lett iogmed at jeg alt har valgt V90.

Liker svært godt alle detaljer på den over de samme på en V60.
C1AEE2D8-9B2C-4E70-8D40-3D6FFF009D14.jpeg
C1AEE2D8-9B2C-4E70-8D40-3D6FFF009D14.jpeg (478.39 KiB) Visad 308 gånger
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]