Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304689
Bigx86 skrev:En enskild mekaniker, enligt honom hade han provkört bilen med sin chef. Jag orkade inte ta diskussionen, det är så energikrävande och tjatigt att försöka överlista en bilmekaniker när man själv inte är kunnig inom området. Men nu har jag upplevt att vibrationerna har blivit kraftigare, så det blir att boka in en tid igen!
Oj, finns en mil lång tråd om detta. Har du Continental vinterdäck?
#1304731
Jag känner igen mig från min Renault Grand Espace 07 som jag höll liv i under ca 5 år. Ägaren efter mig skrotade den innan den fyllt 10 år och gått 15000 mil !!!
Och det var ingen billig skitbil (tvårt om en svindyr otroligt bekväm 7 sitsig vägkryssare)

Blir så ibland tyvärr och om du vill slippa eländet sälj den billigt ( jag hämtar den i helgen om du vill ;) )
#1304745
Min xc70 My16 har rullat 8200 mil felfritt. Hoppas jag inte blir besviken över V90 CC nu när det är dax att byta....

Jag antar att man försöker hålla nere på kostnaderna då det är så mycket problem. Förra Volvo bilarna har funnits ett tag och dem sista åren så var dem i princip felfria.
[/quote]
#1304748
Samma här, min v70 MY11 har hållit sig felfritt i 8år.. dock har små aka välkända problem dykt upp men än inte gett upp helt ännu.. men handtaget vänster fram kärvar(när man försöker öppna dörren så ger handtaget motstånd och så kan den låsa sig i det läget när man öppnar dörren..), på vintrarna så hörs en kvittrande/gungande ljud på gummit på framaxeln men inte orkat bry mig samt inte stör mig(ljudet försvinner när bilen blir varm). handtaget på bagageluckan glappar, t.ex. att när man trycker in den manuellt så öppnar dörren inte sig men med fjärren eller knappen i panelen fungerar det klockrent. annars service varje år.
#1305773
Eller att ÅF/verkstad har misslyckats fullständigt i bemötandet av kunden.
Då är det lätt hänt att ett skitfel påverkar känslan av produkten i en helt galen riktning.

Och är kunden då av typen att "detta ska de ju förstå utan att jag säger det", och inte kommunicerar sin besvikelse, då hamnar man på ett forum och skapar ett inlägg av just denna sorten.
#1305817
Lövet skrev: tis 12 mar 2019, 13:02
least skrev:Vi behöver inte anlita jurister här, och vi har bra konsumentskyddslagar.
Jodå det krävs absolut om firman säger "näpp". Du kommer ingenstans via ARN eller liknande. Allt vilar på att bilfirmorna tar sitt ansvar, men om de inte gör det krävs jurister även i Sverige.
Och ARN tar sig bara an privatkonsumenter. De flesta nya Volvo säljs till företag och där finns ingen att vända sig till.
#1305985
least skrev: ons 13 mar 2019, 14:10
Bigx86 skrev: Jag antar att man försöker hålla nere på kostnaderna då det är så mycket problem. Förra Volvo bilarna har funnits ett tag och dem sista åren så var dem i princip felfria.
Det där kan du inte ens tro på själv....
Jag förstår att Volvo är heligt för dig. Men mina pengar är heligare. Ska man sälja premium så ska bilen inte vibrera som en traktor.
#1305990
Ifall din bil vibrerar så det finns redan en oändlighetstråd i detta forum om exakt det problemet.

Pengar? Det är ju bara en bil, så det är bara att få den reparerad om den nu är trasig.
Men, man kan välja att se allting i svart och omöjligt att lösa.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]