- mån 11 mar 2019, 07:58
#1304212
Påtala alltid felen i närtid (e-post är bra, finns skriftligt då). Och sedan boka in när det funkar.
Moderator: Moderatorer
Xanthopteryx skrev: ↑mån 11 mar 2019, 07:58 Påtala alltid felen i närtid (e-post är bra, finns skriftligt då). Och sedan boka in när det funkar.Ska boka tid hos verkstaden och kommer skriva en uppdatering hur det gått men menar att modellerna har ständigt massa fel hela tiden känns det som. Min kollegas XC90 2017 har vart inne 5 gånger pga sunroofen också och har fortfarande problem efter alla 5 gånger hos verkstaden också
Derank skrev:TS var nog ute efter att höra om fler haft samma fel, jag tror inte att han förväntar sig att forummedlemmarna ska laga hans bil. Det verkar vara jävligt känsligt här att säga att volvo ibland är ren och skär skit, då blir det lixom taggarna utåt här.Så du tolkar det som taggarna utåt från användare när en okänd, ny användare ramlar in och dömer ut ett bilmärke som de flesta av oss på forumet kör/äger?
Jag förstår TS, den där typen av fel kan driva en till vansinne. ag hoppas det löser sig för dig.
P180 skrev: ↑mån 11 mar 2019, 08:22Byt verkstad? Du kan anlita valfri ÅF för reparation under garanti-tiden.Xanthopteryx skrev: ↑mån 11 mar 2019, 07:58 Påtala alltid felen i närtid (e-post är bra, finns skriftligt då). Och sedan boka in när det funkar.Ska boka tid hos verkstaden och kommer skriva en uppdatering hur det gått men menar att modellerna har ständigt massa fel hela tiden känns det som. Min kollegas XC90 2017 har vart inne 5 gånger pga sunroofen också och har fortfarande problem efter alla 5 gånger hos verkstaden också
SvenB skrev: ↑mån 11 mar 2019, 12:32 Jag är tillräckligt gammal för att ha varit med om att man, enligt serviceschemat, hade en gratis första service efter något hundratal mil. Jag tror den kallades "Garantiservice". Då hade sådana fel, som skrammel och dålig passform, uppdagats. Är det dags att återgå till det? Att som nu vänta i ett år på första service är kanske inte är så roligt. Då min pappa köpte en Mercedes 1957 körde försäljaren en rejäl provtur på ett antal mil, och kom sedan och levererade bilen hemma hos oss. Men skulle en nybilsköpare acceptera att det stod 10-20 mil på mätaren i dag?Jag fick v70:in hemkörd av säljaren 2015 när den var ny (visserligen bara ~6,5mil)
least skrev:Underligt att du måste anlita jurist för att få hjälp, har ni så usla konsumentlagar i Norge?Nei, vi har veldig gode (for gode?) konsumentlover i Norge, men det er jo ingen andre enn rettsvesen/politi som kan tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil.