Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304143
Du kan reklamera upp till 3år. Jag fick instrumentbrädan bytt på min XC60 i november ( tror jag det var ) ett halvår efter garantin gått ut. Jag fick även stötdämparna fram bytta i samma veva, ochså reklamation. I praktiken har man 3års nybilsgaranti, dok så beror det mycket på ÅF hur det 3dje året hanteras, vissa ÅF vet inet ens vad reklamationsrätt innebär.

Jag har dok haft tur och få kontakt med en verkstadschef som är lyhörd för mina problem och tom ringer upp mig efter några mån och kollar om allt fortfarande är OK.
#1304146
Derank skrev: sön 10 mar 2019, 21:05 Du kan reklamera upp till 3år. Jag fick instrumentbrädan bytt på min XC60 i november ( tror jag det var ) ett halvår efter garantin gått ut. Jag fick även stötdämparna fram bytta i samma veva, ochså reklamation. I praktiken har man 3års nybilsgaranti, dok så beror det mycket på ÅF hur det 3dje året hanteras, vissa ÅF vet inet ens vad reklamationsrätt innebär.

Jag har dok haft tur och få kontakt med en verkstadschef som är lyhörd för mina problem och tom ringer upp mig efter några mån och kollar om allt fortfarande är OK.
Så ifall jag hämtade ut bilen Januari 2019 kan jag få glastaket och luftfjädringen fixat gratis fram till januari 2021 - 2022 ifall de e något fel som jag har fått nu?

Grejen är att vet inte ifall det är gardinen på sunroofen eller något i taket som har lossnat. Hoppas verkstaden kan hitta felet. Har djup ångest just nu :crying:
#1304148
Helt i onödan dessutom.
Det är något verkstaden löser åt dej, det är därför bilen säljs med garanti.
Sen kan man ha åsikter om att löst folk pillar på din bil, men det är liksom nåt man får på köpet, service, reparationer osv. Bilägandets baksida.
#1304149
P180 skrev:
kez_style skrev: sön 10 mar 2019, 18:28 Jag förstår din situation.. har tyvärr haft minst 10-12 verkstadsbesök på min V90 och äntligen är mycket löst men karossvibrationer har inte volvo löst på 1,5 års försök och nästa vecka går garantin ut :(

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
10-12 gånger!!!!!!!! :sick: :sick: :sick:

Hur lång tid gäller garantin? Hämtade ut bilen helt ny början av Januari 2019
Nybilsgarantin gäller i 2 år. Det var den dem hänvisade till. Jag hade 2 besök för panoramataket. Gummilisten vek sig innåt så att det kunde läcka in vatten (utifrån) Besök nr 2 var att gardinen förde oväsen när jag öppna och stängde den :(

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

#1304180
Återköp är långt borta i det här läget, vågar jag påstå, det rä en process utan dess like, och den kostar oftast för kunden . Det är lixom inet bara att gå in och säga att nu har ni försökt laga bilen och misslyckas, nu vill jag ha degen tillbaka.
#1304197
Derank skrev: mån 11 mar 2019, 00:12 Återköp är långt borta i det här läget, vågar jag påstå, det rä en process utan dess like, och den kostar oftast för kunden . Det är lixom inet bara att gå in och säga att nu har ni försökt laga bilen och misslyckas, nu vill jag ha degen tillbaka.
Grejen är att jag har ångest o vill fixa bilen snabbt men ska utomlands rätt snart för jobb ärenden så kan nog boka tid i Juli när jag är hemma för att fixa problemen men det borde väl funka med tanke på att jag har två års garanti. Att den får stå i garaget tills juli sen när jag är hemma får jag boka tid?

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]