Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
#1303745
razorfish skrev: fre 08 mar 2019, 08:46
AndS skrev: :-) Måste vara dialektberoende ;-)
Bergis. Rent allmänt är nivån på Volvos röststyrningslogik ungefär som hos en onormalt tjatig treåring. Dialekter hör helt säkert dit men hos Volvo (jämför t.ex. Apples Siri) måste du komma ihåg och säga precis rätt ord i precis rätt ordning för att det ska funka. Förhoppningsvis blir det bättre med mjukvaruutveckling (hörde jag AI?) men nivån just nu är för dålig.
Jämför röstigenkänningen mellan Volvo och Waze. Waze förstår nästan varenda destination man säger, inklusive företag m.m. Volvos navi förstår nästan ingenting.
av AndS
#1303855
Får rätta mig efter kollat.
* Har man ställt in något värmeläge under inställningar för ratt eller stolsvärme så får man alltid det vid start av bilen oberoende vad man hade vid tidigare körning.
* Har man inget inställt värmeläge under inställningar så får man det värmeläge som var senast när man körde bilen.
Användarvisningsbild
av Tombee
#1304780
20190313_211212.jpg
20190313_211212.jpg (266.71 KiB) Visad 458 gånger
Min blir väldigt varm på 3:an... kör dock ofta med den i lägsta läget för jag är frusen
av PrebenV90
#1307036
Löste sig efter byte av rattmodul/spakställ. Så nu är det varmt å skönt åt händerna

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av camaro69
#1307048
Helt perfekt med rattvärme, och det kan ju ställas in automatisk på vilket steg värmen ska starta på.
Gillar varma rattar ;-)
av ansjo
#1307060
camaro69 skrev: sön 24 mar 2019, 16:57 Helt perfekt med rattvärme, och det kan ju ställas in automatisk på vilket steg värmen ska starta på.
Gillar varma rattar ;-)
Jo, vem gör inte det :-D
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]