Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PrebenV90
#1303552
Hur är rattvärmen i dessa bilar?
Aktiverar värmen på högsta läget, men kan inte känna någon värme i ratten.
Min första bil med rattvärme så jag har inget att jämföra med.
Pratade med min PT inget han kände till, trodde ev att uppdatering av mjukvaran skulle hjälpa, tid bokad om 3 veckar.
Vad säger ni som har rattvärme, ska den inte bli varm så det känns?
V90-2017 köpt begagnad i höstas
av refbob
#1303556
Det blir varm så det känns. Annars är något fel.
av uniformerad
#1303558
Håller med övriga, det blir riktigt varmt och gott, och det går rätt så fort.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1303564
Max 3-4 min, sen stänger jag den..

Då räcker eftervärmen om det inte är minus ute...

Den blir, som redan sagts, ordentligt ljummen och skön och du känner att värmen börjar komma redan efter någon minut..
av PrebenV90
#1303573
Tack för snabba svar.
Låter definitivt som min inte är som den ska. Få se om uppdateringen av mjukvaran hjälper om 3 veckor. Känns lite tveksamt tycker jag. Tur jag fick 1 års tryggaranti med vid köpet

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av razorfish
#1303584
Funkar bra på min bil. Tre lägen, har jag för mig, som man dock ska passa sig för att försöka styra med rösten. Säger man ”rattvärme på” svarar biljäveln ”ringer 112”...
av Holliver
#1303613
razorfish skrev:Funkar bra på min bil. Tre lägen, har jag för mig, som man dock ska passa sig för att försöka styra med rösten. Säger man ”rattvärme på” svarar biljäveln ”ringer 112”...
BildBildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Cokeisit
#1303618
Det låter inte som en mjukvarubugg eftersom det funkar i andra bilar och min har fått de senaste uppdateringarna som fanns för ett par veckor sedan.

Som övriga säger, ratten blir varm redan på lägsta inställningen, det går inte att missa.
av EssDee
#1303623
Eftersom det är din första bil med rattvärme... Vill bara informera att den inte är automatisk, du måste manuellt aktivera den. Alla bilar har inte rattvärme. Du trycker på symbolen för sätesvärme, längst ner till vänster på skärmen. Då ploppar det upp så du kan aktivera rattvärme i tre steg. Får du ingen symbol för rattvärme där är bilen troligen inte utrustade med detta.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]