Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xerikss0n
#1345267
Våran V90 var inne på service igår och efter det så har man fått anslutningsfel. Var till verkstaden idag, dom vet inte vad felet beror på och inga felkoder fanns.. Funkade klockrent innan. Den har kontakt med sim kortet, och även testat kopplat upp mot WIFI. Ingen "Glob" visar sig uppe i hörnet. Några fler som fått detta problem efter en service o mjukvaru uppdatering?
av Lockis
#1345284
Xerikss0n skrev:Våran V90 var inne på service igår och efter det så har man fått anslutningsfel. Var till verkstaden idag, dom vet inte vad felet beror på och inga felkoder fanns.. Funkade klockrent innan. Den har kontakt med sim kortet, och även testat kopplat upp mot WIFI. Ingen "Glob" visar sig uppe i hörnet. Några fler som fått detta problem efter en service o mjukvaru uppdatering?
Jag hade en massa problem när min V60 var helt ny men efter senaste service så har det fungerat klockrent. Det jag fick göra när jag hade problem var att stänga data anslutningen och starta den igen för att det skulle hoppa igång.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1345568
Jag hade samma fel med Telia abonnemang. Mitt problem dök upp efter en mjukvaruuppdatering hos ÅF isamband med ett garantiärende, inga felkoder enligt tekniker. Fick ny mjukvara från ÅF några veckor senare och det löste mitt problem.
@Xerikss0n, som jag tolkar ditt inlägg fick du detta fel efter service där din bil förmodligen blivit uppdaterad med ny mjukvara. Kontakta ÅF igen för en lösning.
av Xerikss0n
#1345887
Hanzon skrev: lör 02 nov 2019, 08:30 Jag hade samma fel med Telia abonnemang. Mitt problem dök upp efter en mjukvaruuppdatering hos ÅF isamband med ett garantiärende, inga felkoder enligt tekniker. Fick ny mjukvara från ÅF några veckor senare och det löste mitt problem.
@Xerikss0n, som jag tolkar ditt inlägg fick du detta fel efter service där din bil förmodligen blivit uppdaterad med ny mjukvara. Kontakta ÅF igen för en lösning.
Stämmer bra det att felet uppstod efter en ny mjukvara laddades in i samband med service. Funkar heller inte att koppla upp sig mot WIFI. Var till ÅF dagen efter o påtalade problemet. 4st tekniker kollade på problemet men löste det inte. Eftersom det inte fanns några felkoder så kan dom inte göra nåt, de skulle ta detta med Volvo.
Ska ta kontakt med ÅF igen, dom o Volvo får se till o fixa/lösa problemet!
av morfarginko
#1351981
Urk, har detta problem på min bil. Tror inte den är servad (precis köpt den), den har gått 1400 mil. ska jag skicka in den på service för att få nya mjukvaran? (2018 T5)
av strannio
#1352278
För er som har Dieselmotorer så kommer ni få en inkallelse från volvo med aktuell kampanj med slangombyggnad egr, de flesta känner till den som att " insugen smälter ihop eller börjar brinna"
När dem utför kampanjen för slangombyggnad så utförs även en total uppgradering CAN, häri finns många många buggfixar, bl.a felet ni beskriver med anslutningen till internet.
9/10 bilar får dock åka tillbaka till verkstaden då VOC service erfodras tänder sig efter en stund, för att minnet i modemet är fullt, då utförs en VCM fix, detta hjälper på hälften av bilarna, resterande bilar får en ny VCM styrenhet på goodwill om garantin gått ut, tack och lov då den kostar 16 000:-+ moms
av morfarginko
#1352307
mitt VOC gäller till 2022, ingår datatrafik då? har vissa problem mär
Ilduce77 skrev:Har du Telenor kort i bilen?

Funkar det inte att koppla upp mot mobilens wifi-delning heller?
japp, har telenor och det funkar när jag kopplar den mot min mofon.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1352385
morfarginko skrev: fre 06 dec 2019, 17:14 mitt VOC gäller till 2022, ingår datatrafik då? har vissa problem mär
Ilduce77 skrev:Har du Telenor kort i bilen?

Funkar det inte att koppla upp mot mobilens wifi-delning heller?
japp, har telenor och det funkar när jag kopplar den mot min mofon.
Jag hade exakt samma problem när jag hade Telenorkort i bilen. Det funkade med delning från mobilen, som också var Telenor.

Det är många som haft strul med Telenors kort i bilen.

Har bytt till Telia i bilen och nu funkar det.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney