Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
#1301944
IMG_0012.jpg
IMG_0012.jpg (207.39 KiB) Visad 5546 gånger
Får alltid anslutningsfel på internet via bilens modem trots att full signalstyrka visas, när tändning varit av en kortare tid, tex efter tankning.
Någon annan som upplevt detta?

Att bocka ur och sedan direkt i igen, att använda bilens modem brukar lösa detta med det tar tid och är irriterande.
av uniformerad
#1301945
paso skrev: tor 28 feb 2019, 06:18 IMG_0012.jpg
Får alltid anslutningsfel på internet via bilens modem trots att full signalstyrka visas, när tändning varit av en kortare tid, tex efter tankning.
Någon annan som upplevt detta?

Att bocka ur och sedan direkt i igen, att använda bilens modem brukar lösa detta med det tar tid och är irriterande.
Japp, upplever precis samma sak sedan årsskiftet.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1301947
Jag har precis samma fenomen på min nya XC90 som hämtades ut för tre veckor sedan. Efter några minuters körning fungerar anslutningen. Hade aldrig detta fel på min tidigare XC90 MY-17
Har samma sim-kort i den nya som tidigare.
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1301968
Har periodevis hatt dette problemet. Det kan virke som om det er løst etter siste softwareoppdatering.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1301974
Jag hade liknande bekymmer i höstas men det gjorde även att navigatorn spökade och visade fel på drygt 1km. Lösning? Lyfta ena batteripolen i ~15min, efter det har det fungerat felfritt, peppar peppar.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1301984
Jag hade tom kontaktat min ÅF för ett besök pga de allt mer förekommande anslutningsfel. Jag kollade om min bil var föremål för återkallelse VOC bug men det var den inte. Hur som haver som sista åtgärd från min sida var att rengöra kontaktbläcken på sim-kortet och det löste problemen. Kolla det o om din bil är föremål för VOC återkallelsen.
Användarvisningsbild
av kez_style
#1301994
Jag hade detta problem efter service i januari.
Fick ny mjukvara ca 10 dagar sedan och fungerar felfritt därefter!

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av paso
#1301996
kez_style skrev:Jag hade detta problem efter service i januari.
Fick ny mjukvara ca 10 dagar sedan och fungerar felfritt därefter!

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Ok då jag var inne för diverse elektronikspöken i januari och fick allt uppdaterat inklusive VOC återkallelsen så fick jag väl ett nytt fel dåBild.
Användarvisningsbild
av kez_style
#1301997
Hmm verkstaden visste inte om det fanns någon åtgärd men dem skulle koppla upp och kolla och då hitta dem en uppdatering som skulle lösa anslutningsproblem. :)

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk

av GoranP
#1302121
Detta var en intressant post.
För min del är det så, att vid nystart av bilen, då fungerar internet direkt, (iaf efter en minut, när allt har "vaknat upp").
Stannar jag ett kort ögonblick, t.ex. för att handla eller tanka, då har jag ingen anslutning förrän efter ca 5 -10 minuter.
Detta fel visar sig i 4 av 5 tillfälle, alltså ganska repeterbart.

Är stoppet lite längre, typ en halvtimma, då brukar det fungera oftast direkt, alltså som en "kallstart".

Detta felet har accelererat under hösten, från att ha hänt nån enstaka gång till att bli ganska konsekvent. Men jag har inte varit kontakt med verkstan om detta ännu...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]