Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GoranP
#1303191
Kolla med din leverantör, jag använder Telias kontantkort för bredband. Är kortet registrerat på dig, (gör du via nätet), kan man använda det i EU också. I mitt fall har jag det så för min platta, resp bilen.
Men, som sagt, kolla med din leverantör..
Användarvisningsbild
av paso
#1303192
Då kanske detta med datakort är del i problemet att det inte gick att koppla upp i Finland även fast det är gammalt tvillingkort till mobilabonnemanget.
Men det förklarar inte varför uppkopplingen strular i Sverige.
av Hypoxia
#1303294
Vimla har även möjligheten med studentrabatt med motsvarande priser som +55år. Dottern står för kortet som sitter i min bil, det är ändå hon som skriker om inte WiFi funkar :-D
Tror jag betalar 95:- för 6GB och under första tre månaderna så hade man rabatt som gav 25GB för samma pengar (där överblivet data kunde sparas).
av EssDee
#1303387
Min V90 -17 fungerade ok tills jag gjorde service med div sw-upd den 12 februari. Direkt efter service fick jag problem med uppkopplingen. Jordglob dyker inte upp varje gång och då har jag ingen uppkoppling. Använder Telenor-SIM i bilen. När det inte fungerar brukar det ta några minuter sen fungerar det igen. Har testat att bocka av den skall använda bilens modem och direkt bocka i igen. Då hänger sig Sensus ett par minuter sen fungerar det igen. Helt övertygad om att det är en mjukvarobugg och inte problem med SIM-kortsläsaren. Skall kolla om det kommit någon ny mjukvara sen jag fick min annars testar jag att lossa batteripolen 15 min
av GoranP
#1303518
Jag har haft inne min bil för, bl.a. detta felet med uppkopplingarna.
På vägen hem från verkstan gjorde jag ett par kort stopp, var inne och handlade i två olika affärer. Efter varje start igen, kom uppkopplingen igång snabbt.
1. Jag vet inte om gjorda uppdateringar innehöll rättningar för uppkopplingsproblemen.
2. Behöver köra ett antal dagar, för att se det verkligen är stabilt.
@HitTheRoadJack hade väl också fått uppdateringar idag gjorda, eller hur?
av stevvee
#1303629
Ni som funderar på abonnemang. Glöm ej att titta på uppgradering utav internet på eran telefon och kör ett extra datakort. Blir ibland billigare och har man ex Telia och får spara surfen så kommer man ju enkelt upp till 100gb i reserv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]