Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1302980
Jag tänkte att det kanske var för dålig täckning för att få internettillgång.

Stapeln till vänster är mottagningen på den telefon du har ansluten via blåtand till bilen.

Till vänster om den stapeln borde jordgloben vara.

Stapeln till höger är mottagningen på simkortet som sitter i bilen och den verkar vara ganska dålig. I alla fall vid fototillfället.

Allt detta vet du kanske redan. 😀👍🏻

Jag testade att använda simkortet som jag fick med när jag köpte bilen. Det är Telenor och staplarna bredvid simkortssymbolen fanns där, men jordgloben dök inte upp.

Kanske är det klabb med just Telenor eller så var mitt kort kanske för gammalt..

Såg att du har Telia i din telefon. Testa att sätta i det kortet i bilen.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1303005
Ska in till verkstad på torsdag pga ”Anslutningsfel”. Jag hoppas de har en lösning. Jag återkommer om utfallet.

Körningen till Haga Parken i Solna fungerade internet anslutning 100%. Efter stått parkerad i 20 minuter var det omöjligt att internetanslutning. Körde hem i 10 minuter utan Spotify :-(

I felsökning frågar verkstan om GPS fungerar för att utröna om antennen o kabel är felfri, position anges, vilket bilden visar.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1303007
HitTheRoadJack skrev:Ska in till verkstad på torsdag pga ”Anslutningsfel”. Jag hoppas de har en lösning. Jag återkommer om utfallet.

Körningen till Haga Parken i Solna fungerade internet anslutning 100%. Efter stått parkerad i 20 minuter var det omöjligt att internetanslutning. Körde hem i 10 minuter utan Spotify :-(

I felsökning frågar verkstan om GPS fungerar för att utröna om antennen o kabel är felfri, position anges, vilket bilden visar.
IMG_1637.jpg
IMG_1637.jpg (116.12 KiB) Visad 582 gånger
Bilagan IMG_1637.jpg finns inte längre
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1303008
Jo på väg hem visar den bra mottagning på bil sim-kortet.
IMG_1636.jpg
IMG_1636.jpg (96.58 KiB) Visad 582 gånger
Hemma i garaget, ja det är dålig mottagning där men vid första starten får jag 99% en internet glob annars.
Användarvisningsbild
av gages
#1303080
Nu har jag pratat med Bilia som tror att Telenorabonnemanget har löpt ut. Verkan trodde att simkortet fanns i handskfacket, men enligt manualen är den under lastgolvet. Jag kan inte för mitt liv hitta den. Tar gärna emot tips - hur den ser ut och var den kan finnas.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1303084
Du få ta ut täckpanelen under bagagerumsgolvet o längst in, svagt höger på en styrbox sitter simkortshållaren. Mycket konstigt att Bilia inte visste? Massor med varningsflaggor för den kontakten.
Användarvisningsbild
av gages
#1303105
HitTheRoadJack skrev:Du få ta ut täckpanelen under bagagerumsgolvet o längst in, svagt höger på en styrbox sitter simkortshållaren.
Tack HitThe RoadJack! Där satt den i en fyrkantig svart låda med greppet till vänster. Så här sitter kortet: https://www.dropbox.com/s/2rrngs3hh6ry2 ... 2.jpg?dl=0
Nu till nästa fråga?
Hur mycket surf behöver jag köpa? Vilket abonnemang är bäst för detta?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1303188
Bra att veta är att om du köper rent datakort, så funkar de oftast inte utomlands, eftersom fri roaming gäller telefonabonnemang..

Net1 har kort med 6GB för 79 kr/mån.

Har du Telenor, så har de extra kort till ditt abonnemang för 69 kr/mån. Då delar du surfen som du har på ditt telefonabonnemang.

Är du över 55 år, eller har någon som kan stå på abonnemanget och har åldern inne, så har du vimla. De har 6GB för 100 kr och då är det ett telefonabonnemang och det funkar i hela EU + EES..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]