Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1302136
Som jag. Den kommer inte igång efter ett vägstopp. Tyckte mig få det fungera mera pålitlig efter ha putsat kontaktbläcken på SIM kortet, men icke, under dagen samma problem igen. Det få bli ett besök på verkstad.
av Ice71
#1302203
Säker på att simkortet fortfarande är aktivt? Ser att jordgloben inte syns längst uppe till vänster.
Simkortet som var med bilen (ny) skulle enligt förpackningen hålla 5 eller 6 månader. Men gällde egentligen bara 3 månader.
Användarvisningsbild
av paso
#1302205
IMG_0700.jpg
IMG_0700.jpg (214.65 KiB) Visad 2719 gånger
Första bilden var från Åbo/Finland där vi är på sportlov men denna bild tagen hemma saknar också jordgloben.
av beachman
#1302233
GoranP skrev: tor 28 feb 2019, 19:57 Detta var en intressant post.
För min del är det så, att vid nystart av bilen, då fungerar internet direkt, (iaf efter en minut, när allt har "vaknat upp").
Stannar jag ett kort ögonblick, t.ex. för att handla eller tanka, då har jag ingen anslutning förrän efter ca 5 -10 minuter.
Detta fel visar sig i 4 av 5 tillfälle, alltså ganska repeterbart.

Är stoppet lite längre, typ en halvtimma, då brukar det fungera oftast direkt, alltså som en "kallstart".

Detta felet har accelererat under hösten, från att ha hänt nån enstaka gång till att bli ganska konsekvent. Men jag har inte varit kontakt med verkstan om detta ännu...
Jag upplever exakt samma problem, det måste vara mjukvaruproblem med sensus. Jag har Telia extra data sim med över 100Gb i potten. Bilen levererades 19 nov. med Novemberuppdateringen av sensus installerad från fabrik:
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d

Vet inte om det finns någon senare uppdatering???
Användarvisningsbild
av Chilly
#1302350
Kom en ny programvara för nån vecka sedan som löser problemet. Har funkat kanon sedan jag fick det uppdaterat för en vecka sedan.
av Antonijo
#1302358
Samma problem här. Och med en släng av tvångssyndrom så blir bilfärden outhärdlig.
Får kontakta ÅF. Bilen fick jag i januari 2019. :/
av DAT
#1302365
Även jag har exakt samma problem på min XC90-17. Internet och t.ex Spotify fungerar vid kallstart men stannar jag och t.ex. tankar så kommer internet inte igång förrän efter ca 10min, detta händer 9 utav 10ggr. Sim-kortet visar att det har mottagning men ”globen” är borta. Senaste fullständiga uppdateringen gjord i Januari och var inne senast förra veckan på Volvo men då fanns ingen ny uppdatering, trist när man i princip alltid kör TuneIn och Spotify..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1302885
gages skrev: mån 04 mar 2019, 14:19 Jag får sedan en vecka ständigt felmeddelande: Ingen anslutning till tjänsten :-(
https://www.dropbox.com/s/wc33jd79zy28p ... 9.jpg?dl=0
Såg att du bara har en liten stapel på mottagningen på simkortet i bilen, medan du har bra mottagning på telefonen som du har kopplat till bilen via blåtand.

Kan det vara glapp i någon antennkabel?

Testa annars att sätta i telefonens simkort i bilen. Det kan ju ge en hint..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]