Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hjelmberg82
#1392357
Har läst att det är något som ska godkännas först också,men kan verkligen inte hitta det i menyerna. Det låter ju helt klart som om att det är något sådant som spökar eftersom just apparna inte funkar,men bile är ju ändå begagnad (2år gammal)? Allt sånt kanske försvinner och måste göras om på nytt efter att man gjort en fabriksåterställning iofs.
av Cokeisit
#1392390
Hjelmberg82 skrev:Har läst att det är något som ska godkännas först också,men kan verkligen inte hitta det i menyerna. Det låter ju helt klart som om att det är något sådant som spökar eftersom just apparna inte funkar,men bile är ju ändå begagnad (2år gammal)? Allt sånt kanske försvinner och måste göras om på nytt efter att man gjort en fabriksåterställning iofs.
Ja, det behövs efter en fabriksåterställning.
av Hjelmberg82
#1392397
Antar att det är under inställningar/system/integritet och datadelningar man ska kryssa i "nedladdade applikationer" eller något sånt. Allt är ikryssat där. Kan ladda upp en bild sen också. Va inne på Volvo idag igen men dom har som vanligt ingen aning heller😅 Känns som att dom skiter i vilket typ.
av Edwe
#1392407
Har samma problem sedan ett par veckor sedan :mad:
Download sa det fanns nya uppdateringar, tryckte på uppdatera alla, det fans även kartor den ville uppdatera, valde bara scandinavia. Efter 3 dagar har den fortfarande inte uppdaterat klart kartan. Sitter SIM kort i från köpet, endast 350MB använt.
Bild
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1392443
valln skrev: fre 24 jul 2020, 12:02 Vilka finesser får man när man har internetuppkoppling?
Uppdatering av appar och kartor.
Spotify och tunein-radio.
Rtti i kartorna
Väderinfo
Varning när andra Volvo bilar tappar greppet på samma sträcka.
Varning när andra volvobilar har varningsblinkersen på på samma sträcka.

Säkert mer...
av Edwe
#1392781
Helt plötsligt gick tjänsten igång igen, provade uppdatera Scandinavia kartan igen, tog en evighet så körde en extra runda, när den var på 100% och fortfarande stod å snurrade var jag tvungen att göra ett stopp och stängde av bilen. När jag sen körde iväg igen börja den om på 0% igen :-o
av Hjelmberg82
#1393396
Uppdatering på mitt problem. Bilen var som sagt inlämnad för vanlig service och uppdatering av all mjukvara förra veckan. Detta hjälpte inte,så jag var inne på Volvo igen några dagar efteråt och pratade med en som hade lite mer koll på just denna biten. Lämnade in bilen imorse igen,och innan klockan var 10 i förmiddags så ringde dom och sa att den var klar och allt funkade som det ska. Vet inte vad dom gjorde,men en massa uppdateringar iaf. Hursomhelst så funkar allt kanon nu och jag är nöjd😁👌
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]