Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1304021
Men det är ju onödigt bling på en Bugatti, etc, liknande sportbil blir bara kladdigt, måtte aldrig Ferrari komma med det utan här väljer lite olika nyanser på bromsok, trådfärg i sätesklädsel, lite olika inslag av kevlarinlägg, etc. ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1304092
Fyfan, Bugattin såg då riktig illa ut.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Holliver
#1304115
Men den har sex slutrör. Och kostar som cirka 400 st Volvosar.

Tror vi kommit till en slutsats. Det är ok med belyst emblem på en Volvo, om man samtidigt har minst sex slutrör.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
#1304125
Holliver skrev: sön 10 mar 2019, 19:11 Tror vi kommit till en slutsats. Det är ok med belyst emblem på en Volvo, om man samtidigt har minst sex slutrör.
Icke, finns andra alternativ än Bugatti.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1304162
För att elda på diskussionen - varde ljus eller inte... Nu har jag hittat den rätta ansatsen till belystemblem. Alla kem produkter misslyckades för att få bort kromet på baksidan. Istället införskaffade en microborr/multiverktyg som fräser bort kromet med.

Sedan på framsidan, med diamantslip, försträcka emblemkonturerna genom att slipa bort kromet för att släppa fram bakljuset. Ännu sålänge gjort bokstäver o pilen ->

Det är mycket putsande kvar men bilden tog jag nyss för avgöra hur grova konturer jag ska putsa fram och se vart det lutar åt osv :-)

Ljusöverskottet kring emblemet på grillen kommer maskeras bort är det tänkt eller man kanske ska ha spillet kvar?
IMG_1681.jpg
IMG_1681.jpg (152.54 KiB) Visad 770 gånger
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1304170
Jag hade maskerat bort överskottet..

Jag var skeptisk till en början, men man får kanske omvärdera.. 😀

Men maskerat lägger jag min röst på. Det ser mer elegant ut.. 😉👍🏻👍🏻
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1305677
Avslutar jobbet med bild. Jag kopplade in den på samma säkring som för DRL helljusen. I efterhand tror jag det skulle vart snyggare grafiskt med bara loggan upplyst, jag borde ha skippat texten.
IMG_1727.jpg
IMG_1727.jpg (128 KiB) Visad 684 gånger
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]