Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
#1298491
Nuvarande XC90 kom ju ut 2015 så när tror ni en ny XC90 kommer lanseras? Facelift osv. Bil modeller brukar ju få uppdateringar efter 3-4 år..
av Gorban
#1298492
Det kommer en facelift i och med MY20 som släpps senare i år. Tredje generationens XC90 har premiär 2021-2022.
av D1000
#1298549
Undrar vad dom kommer att ändra på MY20, någon som vet?

Jag hoppas på:
Snabbare sensus system
Ljusstarkare interiörbelysning
Gärna flera erbjudande på dom olika tillvalspaketen
Trådlös Carplay
Att dom nya säkerhetsfunktionerna ingår
Lägre grundpris på T8:an, vet att det kommer inte att ske men man får väl drömma lite :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1298552
D1000 skrev: mån 11 feb 2019, 19:20 Undrar vad dom kommer att ändra på MY20, någon som vet?

Jag hoppas på:
Snabbare sensus system
Ljusstarkare interiörbelysning
Gärna flera erbjudande på dom olika tillvalspaketen
Trådlös Carplay
Att dom nya säkerhetsfunktionerna ingår
Lägre grundpris på T8:an, vet att det kommer inte att ske men man får väl drömma lite :-D
Får jag ta motsatsen?
Jag hoppas man behåller utformningen av bakljusen. Snyggast på de Volvomodeller som finns idag.
av Gorban
#1298587
D1000 skrev: mån 11 feb 2019, 19:20 Undrar vad dom kommer att ändra på MY20, någon som vet?

Jag hoppas på:
Snabbare sensus system
Ljusstarkare interiörbelysning
Gärna flera erbjudande på dom olika tillvalspaketen
Trådlös Carplay
Att dom nya säkerhetsfunktionerna ingår
Lägre grundpris på T8:an, vet att det kommer inte att ske men man får väl drömma lite :-D
Alla Intellisafe-systemen blir nog standard för att uppfylla Volvos säkerhetsmål. Trådlös CarPlay skulle jag inte hoppas på men det finns en liten liten chans att XC90 blir först med det nya Sensus-systemet som bygger på Android. Enligt en del uppgifter ska det lanseras 2019 och vad vore mer lämpligt än att lansera det på toppmodellen först. Annars blir det i alla fall den uppgraderade processorn på nuvarande Sensus som XC60 och V60 redan har.
av D1000
#1298787
Någon designförändring kommer garanterat ske både fram och bak på bilen så man ska kunna se skillnaden mellan facelift och inte facelift. Fronten får dom gärna uppdatera då den inte är lika snygg som bakdelen. Längre räckvidd på T8 får dom gärna fixa helst dubbel mot vad den är idag. Fixar som allt detta så kommer det att bli svårt att motstå ett köp :-)
av Roten
#1299346
Har beställt en MY2020 T8 idag att ersätta min MY2017 T8. Preliminär leverans i augusti. Det var lite skillnad i utrustning jämfört med MY2019, bl.a. ingen sollucka som standard.

Det skulle verkligen vara kul med en facelift också! Finns det någon källa på om det är bestämt?
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]