Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1298484
20K lägre? Det är absolut ingenting på en såpass dyr bil.
Ta erbjudandet innan de kommer på andra tankar!!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1298489
Håller med, ta det.
När jag bytte senast fick jag 25´ mer hos en handlare för inbytesbilen (dock i en betydligt lägre prisklass) än vad jag hade blivit erbjuden hos all andra där jag tittade på ny bil.
Det blev affär direkt.
av dfa
#1298498
Bra att du har fått ett pris av handlaren, då har du ju något att jobba mot. Bilia lägger på 17% på sina inbyten. Hade lagt ut den på blocket direkt och försökt få mer än det du erbjöds.
Kolla bilpriser.se för att så en uppfattning om vad du kan få privat på blocket. (uppdatera genom att förfina värderingen och kolla privat till privat priset) Det stämmer rätt bra enligt min erfarenhet, men populära Volvomodeller blir undervärderade.
Har inte sett många XC90 för under 400 (inklusive kvd.se där jag budade på en) så om ditt inbytespris är betydligt lägre finns det lite mer att tjäna tror jag.

För 250 kan jag köpa den direkt :)
av Daviddd
#1298780
Simonek11 skrev: mån 11 feb 2019, 11:40 Tack för tips, har börjat kolla runt med vanliga återförsäljare för att göra inbyte.
Vissa är intresserade, fick pris ca 20 lägre jmf vad jag skulle önska via blocket t ex.
Som alla tidigare har sagt, jag hade tagit det erbjudandet direkt - och har gjort motsvarande ”vinsttapp” tidigare.

Tänk så här: det är värt minst 15k att slippa svara på frågor, planera möten, träffa folk, åka med på testkörningar, oroa dig över att bli blåst/rånad. Resten kan du kvitta mot att slippa städa/rekonda.

Sälj och slipp bekymret!
Användarvisningsbild
av Derank
#1298789
Slå till för guds skull, 20k är ingenting i den prisklassen

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1298801
Håller med Derank..

20.000 för att få klart affären och slippa massa däcksparkare från blocket hemma hos dig... Ingen som kommer och ringer på. Dörren heller när något gått sönder och kräver ersättning..

Jag hade nappat direkt..
av para
#1298831
Simonek11 skrev: mån 11 feb 2019, 11:40 Tack för tips, har börjat kolla runt med vanliga återförsäljare för att göra inbyte.
Vissa är intresserade, fick pris ca 20 lägre jmf vad jag skulle önska via blocket t ex.
Återförsäljaren ger dig kanske ett bra inbytespris för att han ska lura på dig nått annat svårsålt har har i hallen. Lättare att pruta vid renköp.
Testa blocket. I din prisklass och med fulla garantier kvar på bilen tror jag de flesta som hör av sig är seriösa. Jag har sålt alla mina Volvos på blocket innan fabriksgarantin gått ut och i de flesta fall har köparna inte ens provkört.
Jag bor i Göteborg och mina senaste 2 köpare har kommit från Umeå och Arvika och köpt bilarna osedda. Hur smidigt som helst.
Användarvisningsbild
av Derank
#1298843
Det var 20år sedan man kunde pruta utan inbyte, idag gör det absolut ingen skillnad på slutpriset.
av Lövet
#1298844
@Derank, Samma sak som att en del tror att det blir billigare kontant. Det blir dyrare kontant idag eftersom handlaren får ganska ordentlig kickback från finansbolaget.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]