Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1296193
Hallåj,
Haft bilen på vanlig års service idag. De nämde då att jag bör byta bromsklossarna snart. Är det rimligt. Kör normalt. Har inte bytt på tidigare bilar tidigare än 7-8000mil. Kan jag åberopa garanti? V90 t5 -17

Mvh
Fredde
#1296220
Nu skriver du inte i vilken trafik du kör men för mig är 3000 mil mycket lite. Så stor skillnad ska det inte vara såvida du inte körstadstrafik och mycket kökörning med ACC-inkopplad.
#1296237
dozking skrev:Hallåj,
Haft bilen på vanlig års service idag. De nämde då att jag bör byta bromsklossarna snart. Är det rimligt. Kör normalt. Har inte bytt på tidigare bilar tidigare än 7-8000mil. Kan jag åberopa garanti? V90 t5 -17

Mvh
Fredde
När en Volvoverkstad säger så menar de att de inte håller 3000 mil till dvs till nästa service. Inte att de är slut idag. Många vill inte behöva åka tillbaka till verkstad mellan servicetillfällena så de byter lite tidigt istället.
#1296242
Min, förvisso V60, kommer behöva byte av bakre belägg under våren efter ca 7500 mil. Mycket köer, Autobahn, berg och adaptiv farthållare.
Dessutom tung gasfot till vardags.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]