Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1480252
Intressant tråd. Jag har haft många Volvo. Ända sen 240-tiden. Den hade väl bekväm stol för sin tid och gick åka långt. Stolarna i 700/900 serien var betydligt bättre. Ytterligare bättre blev stolen i en sen 940 classic. Nog helt klart den bästa, för mig. S60-05, där satt jag också mycket bra men inte riktigt lika bra som 940-98. Efterföljande V60 rätt ok där med. Nuvarande V60-21, nja, bra men inte riktigt som förr. Dock funkar långresor rätt bra men finge jag önska skulle jag nog gärna sett lite längre sittdyna, lite bättre svankstöd, hamnar lite lågt på något vis, kanske lite mjukare dynor. Har tygklädsel. Har åkt mycket andra V60 av nya modellen, dyrare säten med svankstöd som även går att justera i höjdled förbättrar lite, utdragbar sittdyna, nä, något med vinkel eller dynans mjukhet eller snarare hårdhet, men ger inget ökat stöd för mig. Så rätt ok ändå men Volvo kan bättre. Dyrare modeller blir så väldigt mycket dyrare om man har vanlig inkomst så det är ju billigare utbudet eller inte alls som gäller. Läder har jag aktivt valt bort när jag köper bilar, inte bekvämt tycker jag, halvskinn har jag däremot uppskattat, särskilt på 940-98 där man inte satt på läder alls, bara på sidorna. Snyggt och bekvämt.
av AndS
#1480257
90-modellerna har svank som kan ändras i höjdled och hårdhet som standard, samt även vinkla framdel på sättet. har inte koll på vad som skiljer i 60-modellerna men vissa saker verkar vara tillägg och är standard i 90.
Så kan vara svårt att i den här forumdelen, då det finns risk att jämföra olika förutsättningar.

Ingen som har någon koll på detta?

Problemet med inlägget ovan ligger i frasen: […]

En undran bara, bl.a om rattvärmen verkligen […]

Stigande tomgång.

Om den startar lätt och går bra kall s&[…]