Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291311
Hej, har en XC90 MY16.

Jag fick en uppgift att jag behövde sätta fast stötdämpare bälgar bak, men nu när jag pratar med verkstäder säger de att jag behöver byta aktiva stötdämparna bak (dyrt). Anledningen är att skyddet som behöver sättas fast är för styvt och det kommer bli samma problem igen om det sätts fast. Det låter oerhört omständligt men är i enlighet med Volvos reparationsrekomendation. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hälsningar
#1291315
Ehhhhgym skrev: ons 09 jan 2019, 18:08 Hej, har en XC90 MY16.

Jag fick en uppgift att jag behövde sätta fast stötdämpare bälgar bak, men nu när jag pratar med verkstäder säger de att jag behöver byta aktiva stötdämparna bak (dyrt). Anledningen är att skyddet som behöver sättas fast är för styvt och det kommer bli samma problem igen om det sätts fast. Det låter oerhört omständligt men är i enlighet med Volvos reparationsrekomendation. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hälsningar
Man kan ju fråga sig varför dessa delar säljs separat, även på skroten, om de inte skulle gå att montera ihop...?
#1292975
Jag har också en XC90 MY16 som jag haft sen ny. Fick först bälgarna fixade och därefter stötdämparna bytta efter ett år eller så. Utan kostnad. Har du också haft bilen sedan ny?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

016 och 007 går inte att byta öht d&a[…]

Mig veterligen byter man i regel hela kondensato[…]

Varför skulle vi byta modell? Enklast ä[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Död. :-(