Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
#1292029
Just det att dom är så lätta och smidiga att montera är ju en nackdel om någon vill stjäla den. Har man nyckel och boxen är tom tar det 2min och en person klarar det. Men å andra sidan kostar min box bara 4000:-.

Har man grejer i den är nog ingen box svår att bryta upp.

Någon måste ju gå runt och titta på låsen och sen beställa nycklar, verkar som om boxen mest troligt kommer bli stulen hemma på uppfarten.

Thule har samma lås på takräcken, cykelhållare, boxar etc och ändå verkar det som om dom 30-100ksek cyklarna dom stjäls från tak bryter dom sönder takhållarna istället för att använda nyckel.
av Hertsh
#1292033
V70_2005 skrev:Någon måste ju gå runt och titta på låsen och sen beställa nycklar, verkar som om boxen mest troligt kommer bli stulen hemma på uppfarten.
...Eller så är man proffs och har alla 90 nycklarna redan. Fler kombinationer av nycklar verkar inte finnas.

Min Thulebox kostade 13000 och de 5 par slalomskidor som låg i boxen kostade oss cirka 20000 att ersätta. Inte roligt.

Oavsett pris på boxen finns en bra andrahandsmarknad på Blocket.

Jaja, jag ska sluta min raid mot Thule. Alla gör sina egna val.
av Xanthopteryx
#1292040
Att döma av siffrorna på mina nycklar så finns det helt klart bra många fler än 90.

Sedan gäller ju som alltid: Lämna inga värdesaker i bilen, vilket även inkluderar takbox.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1292143
Hertsh skrev: sön 13 jan 2019, 10:42
V70_2005 skrev:Spanade in en xc90 som stod bredvid min igår och den hade en packline som såg väldigt snygg ut och låg tight mot taket. Men mycket lägre och det går säkert inte att öppna panoramataket.

Röstar på en hög thulebox ändå då den är mer praktisk.
Med Thules wingbar kommer du sa lågt mot taket som packline boxen. Då kan man inte öppna takluckan. Jag har det så.

Det finns större takboxar från Packline. Jag skulle som jag skrev ovan aldrig mer köpa en Thule. De stjäls.

I våra kvarter stals det (som jag är medveten om) mer än 8 Thule takboxar under förra vintern (2017/2018).


Nä, det har alltid stulits takboxar. Bara anmälningsbenägenheten som ökat. :devil:

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]