Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1288868
Tänkte höra om det finns erfarenhet här utav att ladda på publika laddstolpar. Hur ofta gör ni det ? Letar ni laddstolpe eller parkerar ni bara som vanligt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
#1288883
stevvee skrev:Tänkte höra om det finns erfarenhet här utav att ladda på publika laddstolpar. Hur ofta gör ni det ? Letar ni laddstolpe eller parkerar ni bara som vanligt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där det inte kostar extra så kör jag alltid laddstolpe, de brukar vara bland de bättre parkeringarna :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1288897
Snowie skrev:
stevvee skrev:Tänkte höra om det finns erfarenhet här utav att ladda på publika laddstolpar. Hur ofta gör ni det ? Letar ni laddstolpe eller parkerar ni bara som vanligt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Där det inte kostar extra så kör jag alltid laddstolpe, de brukar vara bland de bättre parkeringarna :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Letar du i app eller fysiskt ?
Samt vad för regler gäller vid sådana stolpar?
Läser lite på Tesla cluben men dom spyr ju på allt som inte är tesla så där lär man inte ha något att hämta info från om man inte låtsas vara vigd åt deras bibel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1288914
fjohan82 skrev:Två bra sidor som är värda besök är https://www.uppladdning.nu alt. https://snabbladda.nu/
Där står bl.a. vad som gäller för stolpen vid stormarknaden eller hotellet man ska bo på en natt under semestern.
Snabbladda.nu är ju enbart snabbladdare, så dom kanske inte man har så stor användning av med en hybrid. Men uppladdning.nu använder jag frekvent, den är bra. :)
Användarvisningsbild
av MaZk
#1289608
Vilken laddkabel använder ni vid laddning på publik stolpe? Antar Type 2 Mode 3.
av stevvee
#1289655
XC90_Executive skrev:Har köpt till en typ 2-kabel att använda. Det är bästa tipset. Den som medföljer har använts kanske 5 gånger på 3 år.
Vilken kabel köpte du?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]