Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mixbox
#1289215
stevvee skrev: tis 25 dec 2018, 21:06
mixbox skrev:Skulle rekommendera att testa om CarPlay/Android auto täcker dina behov, inbyggd navigator brukar ha en hållbarhet på 1-3 år (från att bilmodellen lanserades) innan den känns utdaterad.

Med CarPlay/AA uppdateras navigationen i samband med att telefonen uppdateras, såklart är det trevligt med kartan mellan mätarna men täcker det upp för dom funktioner som finns i Waze/Google Maps?

Inbyggda navigatorn går ju som tidigare nämnt installera i efterhand
Vadå utdaterad ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur attraktiv är navigatorn i en tre år gammal bil?
av Xanthopteryx
#1289219
mixbox skrev:
stevvee skrev: tis 25 dec 2018, 21:06
mixbox skrev:Skulle rekommendera att testa om CarPlay/Android auto täcker dina behov, inbyggd navigator brukar ha en hållbarhet på 1-3 år (från att bilmodellen lanserades) innan den känns utdaterad.

Med CarPlay/AA uppdateras navigationen i samband med att telefonen uppdateras, såklart är det trevligt med kartan mellan mätarna men täcker det upp för dom funktioner som finns i Waze/Google Maps?

Inbyggda navigatorn går ju som tidigare nämnt installera i efterhand
Vadå utdaterad ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur attraktiv är navigatorn i en tre år gammal bil?
Såtillvida att kartorna uppdateras så lär den vara lika attraktiv som innan. Navigera behöver man ju titt som tätt och varför släpa på och sätta upp lösa saker såsom Garmin och Tomtom för kartor om det finns inbyggt? Förstår inte varför det skulle vara helt kallt bara sådär plötsligt... Det som blir kallt är ju sådant som komstar multum att uppdatera (typ som i gamla dar när en CD med nya kartor kunde gå loss på 5-6.000 spänn!).
av stevvee
#1289227
mixbox skrev:
stevvee skrev: tis 25 dec 2018, 21:06
mixbox skrev:Skulle rekommendera att testa om CarPlay/Android auto täcker dina behov, inbyggd navigator brukar ha en hållbarhet på 1-3 år (från att bilmodellen lanserades) innan den känns utdaterad.

Med CarPlay/AA uppdateras navigationen i samband med att telefonen uppdateras, såklart är det trevligt med kartan mellan mätarna men täcker det upp för dom funktioner som finns i Waze/Google Maps?

Inbyggda navigatorn går ju som tidigare nämnt installera i efterhand
Vadå utdaterad ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur attraktiv är navigatorn i en tre år gammal bil?
Jag får nya kartor titt som tätt (max 2 månader mellan gångerna) så fattar inte varför den skulle vara oattraktiv Bild är väll ännu sämre med en navigator enbart i mitten alternativt någon lös jäkla skitsak som är i vägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av V70_2005
#1289229
Ta inbyggd navigering, du får en bättre bil. Det är bättre att ha informationen i instrumentklustret och navigatorn är bra. Ta CarPlay också så kan du återkomma om ett år och berätta vad du använder.

Jag har båda och änvänder den inbyggda, tror också waze är bättre på köer etc men det faktum att den inbyggda faktiskt är en del av HMI-systemet på din bil gör den mycket bättre totalt.
av stevvee
#1289232
V70_2005 skrev:Ta inbyggd navigering, du får en bättre bil. Det är bättre att ha informationen i instrumentklustret och navigatorn är bra. Ta CarPlay också så kan du återkomma om ett år och berätta vad du använder.

Jag har båda och änvänder den inbyggda, tror också waze är bättre på köer etc men det faktum att den inbyggda faktiskt är en del av HMI-systemet på din bil gör den mycket bättre totalt.

Inte att glömma heller är att röststyrningen är guld när man kör. ”Kör hem” ”visa närmaste matställe” osv. Istället för att pilla på en skärm när ungarna skriker efter mat.

Kör man CarPlay försvinner ju allt vad röststyrning heter och även om man använder glympse så försvinner kontakterna då telefonen är kopplad mot CarPlay.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1289560
För vanlig navigation från x till y räcker räcker förstås en vanlig navigator, inbyggd eller ej, hur bra som helst. Om man nu använder en navi bara för att hitta.
#1289567
Jag har Sensus nav o Apple CarPlay.

Sensus ger avbrottsfri navigering när musik ska spelas, ringa o smsa, åka i tunnlar, åka utan internet koppling i Schweiz och Andorra osv.

Waze som kommer med CarPlay kör jag med de korta distanser.
av mixbox
#1289645
Kanske är ett Stockholmsfenomen men jag använder uteslutande Waze/Google Maps med CarPlay, skönt att få allt ihop (Siri hjälper till med röststyrning).

Tråkigt att CarPlay inte är trådlöst men förutsättningarna finns (WLAN & BT)
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]