Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1288494
mixbox skrev:Skulle rekommendera att testa om CarPlay/Android auto täcker dina behov, inbyggd navigator brukar ha en hållbarhet på 1-3 år (från att bilmodellen lanserades) innan den känns utdaterad.

Med CarPlay/AA uppdateras navigationen i samband med att telefonen uppdateras, såklart är det trevligt med kartan mellan mätarna men täcker det upp för dom funktioner som finns i Waze/Google Maps?

Inbyggda navigatorn går ju som tidigare nämnt installera i efterhand
Vadå utdaterad ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KenZoo
#1288505
en fråga gällande Carplay vs Android auto....

På Bilias monterat och klart så se rman att carplay kostar ca 1990:- .
Vill man ha Android auto så finns det " Iphone integration, som innehåller båda delarna, för ca 5000:- ,,,
varför finns inte Android auto som standalone,, precis som carplay?
av Xanthopteryx
#1288534
Antagligen för att AA inte är officiellt släppt i sverige. Då blir det lite knasigt att sälja en specifik tjänst som egentligen inte fungerar.
Säljer du det som paket så blir det på något sätt lite tydligare att du har Apple i och sedan AA när det väl släpps, typ.
Nu är det inte svårt att få AA att fungera men det kräver ju ett visst grundläggande mått av tekniskt kunnande och engagemang.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#1288592
Jag tycker Waze har gjort allt vad inbyggd Navi onödigt. Man ska ju ändå hänga mobilen någonstans så då kan den lika väl fungera som navigator med överlägsen grafik och interaktivitet.

Grejen med Waze är ju live-uppdateringarna, att du själv kan rapportera tillbud och trafikförhållanden i realtid. Inbyggd navi har väl någon form av trafikinfo också men inte lite omedelbar. Har själv inbyggd navi som känns helt onödig. Jag kör med Waze för all viktig navigering.
av stevvee
#1288594
StringerBell skrev:Jag tycker Waze har gjort allt vad inbyggd Navi onödigt. Man ska ju ändå hänga mobilen någonstans så då kan den lika väl fungera som navigator med överlägsen grafik och interaktivitet.

Grejen med Waze är ju live-uppdateringarna, att du själv kan rapportera tillbud och trafikförhållanden i realtid. Inbyggd navi har väl någon form av trafikinfo också men inte lite omedelbar. Har själv inbyggd navi som känns helt onödig. Jag kör med Waze för all viktig navigering.
Inbyggd nav har ju realtid trafik också. Samma som räddningstjänsten använder, vissa tar betalt och vissa ingår det. Stoppa i sim-kort i en Volvo och du har det.
Som sagts tidigare beror det helt på utrustning vad som är ”bäst”
Jag skulle aldrig köra utan den inbyggda för då tappar jag både HUD och även informationen vid mätarna. Men jag vill ju inte ha röst eller glo i mittenskärmen när jag kör. Men det är ju jag det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av TommySim
#1288945
I min V90 sitter navigatorn och sim-kort. Trots detta är Wazen bättre. Ett flertal gånger Volvonavigatorn ”lurat” mig att köra en väg där det visat sig vara stopp. Waze har visat en annan väg. Däremot är Volvonavigatorn bra genom den stora kartytan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Fisch
#1289042
Smaken är som baken. Jag valde aktivt bort HUD eftersom jag upplevde den som störande. Varför skulle jag vilja se hastighet och navigationspilar projicerat i ansiktet? Det räcker med denna information i mätarklustret, tycker jag.
Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]

Lösa yttre backspeglar

För er som undrar är problemet lokaliser[…]

Dashcam i v90

Hej, lyfter tråden då jag tänkte[…]

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]