Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1286175
DejanXC60 skrev:Låter de inte fruktansvärt mycket? De ska låta 68db en av de tystaste på marknaden !!!! Kan det vara något fel på min bil?
Har Volvo glömt ljudisolera bilen?
Jag hade pirelli dubb förra året och dom lät supermycket ”dock annan bil” men friktion skall ju inte behöva låta mer än sommar.

Är det lika högt hela tiden eller avtar det efter att dom blir lite varmare ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1286182
Kör Pirelli Ice Zero Studded 235/55R18 och de låter mycket mer än sommardäcken (Continental Eco Contact 5 235/55R18). Det var dessa däck jag fick med bilen, jag är inte så insatt i just däck och hade väl inga direkta krav när jag beställde. Men det är stor skillnad i ljudnivå.
#1286224
razorfish skrev:Kör Pirelli Ice Zero Studded 235/55R18 och de låter mycket mer än sommardäcken (Continental Eco Contact 5 235/55R18). Det var dessa däck jag fick med bilen, jag är inte så insatt i just däck och hade väl inga direkta krav när jag beställde. Men det är stor skillnad i ljudnivå.
Ja om du kör med dubbat, så låter det mer av självklara skäl
#1286291
vjohnj skrev:Ja om du kör med dubbat, så låter det mer av självklara skäl
Ja, såklart och det var en dålig jämförelse med sommardäcken. Jag upplever att dubbdäcken är mycket mer högljudda än dubbdäck på mina tidigare bilar. Det är inte bara det ”vanliga” ljudet av dubbarna utan även ett högre och mer resonansfyllt ljud. Däcken har rullat c:a 250 mil sedan de var nya, varav knappt 200 mil i vintras.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]