Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
#1285824
Nu i eftermiddags går det inte att logga in på Volvo On Call med felmeddelande "Ett ospecificerat fel inträffade på servern. Vänligen försök senare."

Är detta vanligt?
av Daviddd
#1285828
LJN skrev: tis 11 dec 2018, 17:19 Nu i eftermiddags går det inte att logga in på Volvo On Call med felmeddelande "Ett ospecificerat fel inträffade på servern. Vänligen försök senare."

Är detta vanligt?
Förmodar att det beror mycket på tur/otur med timingen men under det året jag haft VOC så har det nog skett 2-3 ggr på ca 1 500 mil. Frustrerande när det sker, gången innan detta när jag stod och frös på en fotbollsplan och gärna hade kommit tillbaka till en varm bil.
av LJN
#1285831
Följdfråga, hur länge brukar serverkontakten ligga nere? Man tycker att Volvo borde satsa på robusta IT-system då användarna är många worldwide.

Sen har jag en kartuppdatering för skandinavien med meddelande, för stor att installera? Klarar inte vårt 4G system tämligen stora datamängder?
av Daviddd
#1286006
LJN skrev: tis 11 dec 2018, 18:00 Följdfråga, hur länge brukar serverkontakten ligga nere? Man tycker att Volvo borde satsa på robusta IT-system då användarna är många worldwide.

Sen har jag en kartuppdatering för skandinavien med meddelande, för stor att installera? Klarar inte vårt 4G system tämligen stora datamängder?
När det låg nere i höstas var det nog bortåt ett dygn och då vet jag att det låg nere även i USA och Holland så det måste varit en rejäl krasch. Europa fick tillbaka tjänsten betydligt tidigare än USA, men har inga tider.

Ska väl sägas att jag generellt inte upplever några problem med VOC. Med det sagt har jag en xc70 my16 och det verkar nästan som om de senare modellerna har mer problem, men det är bara en känsla jag har.
#1286008
Angående karta:
Vänta lite till så brukar den försvinna.
Vänta lite till så brukar den komma tillbaka, och nu i nedladdningsbart skick.

Vad jag märkt är det nämligen som så att:
* Uppdatering tillgänglig (men inget finns att uppdatera!)
* Ingen uppdatering tillgänglig
* Uppdatering tillgänglig (men kartan är för stor)
* Ingen uppdatering tillgänglig
* Uppdatering tillgnglig (nu nedladdningsbar)

Stämmer förvånansvärt ofta för mig, typ 90% av gångerna (de andra 10 procent kan ha varit att jag inte kört bilen på ett tag som exempel och därmed inte sett att det finns, eller att jag inte uppmärksammat notisen om det).
av LJN
#1286014
Tack, har nu köpt ett 64 MB USb minne om jag skulle vilja uppdatera Europa "manuellt"
Användarvisningsbild
av MartinS
#1286346
50% av gångerna jag haft problem med appen så har det fungerat att logga in till OnCall via webben. Jag upplever inte att detta är ett vanligt förekommande problem även om det har hänt några gånger även för mig.

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]