Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1298687
Verkstadens wifi ska endast räcka till ytan där service sker. Det är ett nät med speciella "privilegier".

Men det är klart, signalen kan ju läcka.
av olofgeo
#1298709
Begärt fler offerter denna från Upplands motor, det är flera poster någon som vet vad man egentligen betalar för,mer än mjukvara?
Intellsafe upgrade 692kr
Oms ob application 202kr
Matrial 55kr Totalt 949kr
av Bigx86
#1298716
Jag vet inte hur det är med alla verkstäder där ute. Men hos min lokala, har man med sig en av de "stora" nycklarna (inte "sportnyckeln") så kan man få mjukvaran installerad trådlöst.
av least
#1298745
Intressant, går du in och "ber" om uppgradering eller hur går det till rent praktiskt?
Och vad är det för mjukvara som uppgraderas då?
av Bigx86
#1298900
least skrev: tis 12 feb 2019, 16:56 Intressant, går du in och "ber" om uppgradering eller hur går det till rent praktiskt?
Och vad är det för mjukvara som uppgraderas då?
Jag parkerar bilen utanför och "ber" till gudarna att det ska regna radiovågor ;)

Jag har redan angett vad jag fick uppgraderat.
av olofgeo
#1299016
Bilen ska in på verkstaden 45min, mjukvara laddas ned, Bra bil Upplandsväsby 615kr.
Vid service nyligen laddades ny mjukvara ned till övriga system, det tog över en timme, inte konstigt om det kostar pengar,en bil som står och tar upp plats medan meken fikar och väntar.
av AndS
#1299025
olofgeo skrev:......, det tog över en timme, inte konstigt om det kostar pengar,en bil som står och tar upp plats medan meken fikar och väntar.
Verkstäderna får väl anpassa och utveckla sin verksamhet så att en bil inte står på en "mekplats" när den enbart ska uppdateras.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 37
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]