Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1297483
Finns det någon bra sammanställning över vad alla dessa system gör och hur man vet om man har dom?
Min S90 -18 var inne på service första veckan i januari. Min bil saknar BLIS om det gör någon skillnad. Som jag förstått det är BLIS det enda i dessa system som inte var standard.
av least
#1297511
Fjonsson skrev: ons 06 feb 2019, 10:08 Finns det någon bra sammanställning över vad alla dessa system gör och hur man vet om man har dom?
Min S90 -18 var inne på service första veckan i januari. Min bil saknar BLIS om det gör någon skillnad. Som jag förstått det är BLIS det enda i dessa system som inte var standard.
Du bör då ha "Runoff road mitigation " och "Oncoming lane mitigation", med möjlighet till "Oncoming mitigation by braking"
av Bigx86
#1297515
Ilduce77 skrev: ons 06 feb 2019, 10:03 Jag tolkar det som att systemen redan är installerade i my18. Inte att de installeras vid service..

Det är dessa system som lanserades i samband med att xc60 my18 kom..
Inte på alla MY18
av olofgeo
#1297911
Volvo säljer bilar med säkerhet som argument bla. ,märkligt att man skall betala tusenlappar för senaste säkerhetsuppdateringen, detta borde ingå i serviceuppdateringar.
Jag tror att ett fåtal bilar kommer få dessa uppdateringar eftersom ägaren inte känner till det.
Bokade service ,min tekniker visste inte att det fanns han skulle undersöka.
Det går heller inte att se om man fått bilen uppdaterad, mycket märkligt......
av least
#1297913
Allt detta vet Volvo Car Swedens kundsupport, kontakta dem du med, så att de förstår att vi är flera som blir fundersamma.
av Xanthopteryx
#1297930
Ilduce77 skrev:Jag tolkar det som att systemen redan är installerade i my18. Inte att de installeras vid service..

Det är dessa system som lanserades i samband med att xc60 my18 kom..
När vi hämtade ut bilen fanns definitivt inte vissa saker i, men tillkom sedan i och med uppdatering.
Man skall nog tolka bilden som att svart plupp = man får det (om man inte har från början) vid uppgradering.
Grön plupp innebär tillval och kostar (sådär kreativt som vissa annonser skriver) "Från 0 kronor", allt beroende på verkstadens humör.
av olofgeo
#1297967
Kundsupport svarar, ser inte detta som något problem, vad annars!
Tack för ditt mejl med din feedback angående säkerhetsuppdateringar.



Jag misstänker att din frågeställning gäller uppgradering av Interllisafe Support.



I servicen ingår uppdateringar av befintlig mjukvara i bilen men inte uppgraderingar eller montering av nya system i bilen. Det exempelvis röra sig om Intellisafe support, navigation eller parkeringsassistans som har en separat kostnad.



På bilden nedan kan du se vilka funktioner respektive årsmodell redan har och vad som kan installeras i efterhand
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 37

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]