Moderator: Moderatorer
AndS skrev: ↑tor 13 dec 2018, 17:53 Upprepar mig igen och i tuffare ordalag.Ingen här tycker något annat, det är pinsamt av Volvo att inte ser till att den här uppdateringen sker i samband med ordinarie service, under förutsättning att det går i bilen mht till korvens inlägg här ovan.
Volvo har här gjort en totalblunder gällande säkerhetsfunktioner och det kommer att vara en "salig" blandning av programfunktioner på begagnade bilar.
Så när det smäller och man/du tror att en kryptisk engelsk beteckning finns installerad kanske visar sig inte vara så.
Nä, har bilen Intellisafe assistent installerat så ska den uppdateras automatisk vid service hos Volvo både med felrättning och förbättrade funktioner.
Enklare och tydligare behöver det inte vara. Kan bli dyrt i efterhand för Volvo att återskapa sitt varumärke som "säkerhetsfokuserad" om det börjas ifrågasättas.
Xanthopteryx skrev: ↑tor 13 dec 2018, 16:50 Prova broms vid backning och sidorörelser kan man ju testa säkert.Och kanske inte någon kompis heller..
Vigga någon polare, lägg i backen, börja backa lite lagom och låt personen springa precis bakom.
Stannar bilen?
Ja.
Du har funktionen.
Nej.
Du har inte funktionen.
:-p
least skrev: ↑tor 13 dec 2018, 10:48 "Måste betala för dem", varför det?Jag håller inte riktigt med. Att bilen går att uppgradera med mjukvara är ju inte lika med att det ska vara gratis.
Finns inget som säger att ägare av äldre bilar ur samma generation (med samma hårdvara) ska behöva betala för mjukvaruuppdateringar!
Det går helt emot idén med att ha en plattform som kan uppgraderas.
Ilduce77 skrev: ↑tor 13 dec 2018, 20:03least skrev: ↑tor 13 dec 2018, 10:48 "Måste betala för dem", varför det?Jag håller inte riktigt med. Att bilen går att uppgradera med mjukvara är ju inte lika med att det ska vara gratis.
Finns inget som säger att ägare av äldre bilar ur samma generation (med samma hårdvara) ska behöva betala för mjukvaruuppdateringar!
Det går helt emot idén med att ha en plattform som kan uppgraderas.
Jag kan förstå att de tar betalt för en produkt som andra får betala för genom högre bilpris på nya bilar där dessa system är standard.
Men jag tycker det är bedrövligt att att man inte på ett enkelt sätt ska kunna ta reda på vilka system som finns installerade och vilka som finns tillgängliga.
Borde ju inte vara så svårt att få till en funktionslogg på "min Volvo" eller i Volvo on call appen.
Åtminstone borde det ju loggas hos Volvo ÅF när de slår in mitt regnr/chassinr.
Tänk om man skulle gå in i en klädbutik för att köpa en tröja och få svaret "jag vet inte om vi har några tröjor. Du kanske kan köpa en ärm, om du redan har delar av tröjan, tyvärr kan vi inte se vilka delar av tröjan du har och jag vet inte om vår ärm passar din tröja. Jag vet inte ens om vi har några ärmar..."
Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]
Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]
Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]