Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
#1286078
Xanthopteryx skrev:Fråga gärna om de vet vad som gäller.
Har en V90 -18 (levererad september -17).
Detsamma här tack, V90CC -19 (lev juni -18).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av uniformerad
#1286089
V70_2005 skrev: ons 12 dec 2018, 20:48 Inte lätt att förstå vad man har. Lägg gärna upp ett par bilder hur det ”ska” se ut efter uppdatering. Har service i mellandagarna och funderar om man ska be dom göra något.
Jag ska försöka få något dokument på vad som är gjort, ett som jag förstår, bilder och om möjligt även få besked om vad som gäller för övriga.
Efter lite luskande på nätet tror jag dock att V90CC har allt utom Oncoming Mitigation by Brakingi alla fall tom årsmodell 2018.
av uniformerad
#1286106
Volvosmurf skrev: ons 12 dec 2018, 23:47 En sida med info om vad uppgraderingarna innehåller
https://www.volvocars.com/se/support/ar ... 515970036d
Det är innehållet i ordinarie uppgradering i samband med service som beskrivs på den sidan, och det som ingår i Intellisafe Support Uppgrade ingår inte där beroende på årsmodell.
av fkullberg
#1286127
Men om man redan har allt, uppdateras dom som
Man redan har. Alltså med förbättringar eller är paketet bara till för om man inte har alla sakerna så att säga?
av uniformerad
#1286128
fkullberg skrev: tor 13 dec 2018, 10:22 Men om man redan har allt, uppdateras dom som
Man redan har. Alltså med förbättringar eller är paketet bara till för om man inte har alla sakerna så att säga?
Vet faktiskt inte, trodde att vi hade i princip allt på vår bil utom park assist pilot, men så var det inte. Vi saknar bland annat Oncoming Mitigation by Braking, och eventuellt även Oncoming Lane Mitigation, dessa får vi med den uppdatering som ska göras idag. Men vad man har beror på årsmodell, har man allt från första början borde ju det uppdateras om det blir förändringar i funktionen, men har man det inte sedan tidigare så måsta man be om att få dem och då även betala för det.
av least
#1286131
"Måste betala för dem", varför det?
Finns inget som säger att ägare av äldre bilar ur samma generation (med samma hårdvara) ska behöva betala för mjukvaruuppdateringar!
Det går helt emot idén med att ha en plattform som kan uppgraderas.
av uniformerad
#1286132
least skrev: tor 13 dec 2018, 10:48 "Måste betala för dem", varför det?
Finns inget som säger att ägare av äldre bilar ur samma generation (med samma hårdvara) ska behöva betala för mjukvaruuppdateringar!
Det går helt emot idén med att ha en plattform som kan uppgraderas.
Japp, man får betala för det, precis som du får betala för en systemuppgradering om du gör den på annan tid än ordinarie service, du betalar för arbetskostnaden, och i vassa fall även programvaran.
av least
#1286133
Och vid ordinarie service betalar du för uppgraderingar genom priset för service, och då en gång till för detta.
Så det är inte rimligt att ta betalt när bilen redan har sladden inkopplad.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 37
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]