Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1287530
Jag har en kontakt som jobbar på BraBil i Kungsängen, borde nästan kolla med honom hur fan det ligger till.
av uniformerad
#1287531
Vi köpte ju bilen i Upplands Väsby hos Bra Bil, men genomför all service mm i Strängnäs på Bilia, så priset i Upplands Väsby skulle kunna bero på att vi köpte bilen där. Enligt Bilia Strängnäs var priset vi fick av dem Volvos listpris, men vi fick i princip samma budskap av Bra Bil.
av least
#1287532
grillchips skrev:Jag har en kontakt som jobbar på BraBil i Kungsängen, borde nästan kolla med honom hur fan det ligger till.
Vänligen gör det!
av least
#1287533
uniformerad skrev:Vi köpte ju bilen i Upplands Väsby hos Bra Bil, men genomför all service mm i Strängnäs på Bilia, så priset i Upplands Väsby skulle kunna bero på att vi köpte bilen där. Enligt Bilia Strängnäs var priset vi fick av dem Volvos listpris, men vi fick i princip samma budskap av Bra Bil.
Verkar inte spela nån roll, vår bil är köpt på Bilia Haga Norra, och Vinsta-verkstaden "tillhör samma område".
av uniformerad
#1287535
Verkar som om det är väldigt godtycklig prissättning mellan olika verkstäder.
av least
#1287543
Eller att de inte har koll helt enkelt.
På en fungerande marknad (radie 10 mil), så ska inte priset variera från 900 kr till 5800 kr för samma tjänst.
Mjukvaran är ingen bristvara, så priset påverkas inte av tillgången.
av uniformerad
#1287545
Verkstäderna måste ju förstå att vi för sådana här diskussioner, och att de blir påkomna med sin prissättning. Har jag ett problem med bilen som flera här skriver om så hänvisar jag min PST hit och sedan brukar det mesta lösa sig, särskilt om någon har fått problemet åtgärdat.
av least
#1287546
Grundproblemet är dock att de flesta inte har en susning om att detta finns som en möjlighet.
Dvs att bilen kan bli säkrare med ny mjukvara.
av uniformerad
#1287548
least skrev: tor 20 dec 2018, 10:43 Grundproblemet är dock att de flesta inte har en susning om att detta finns som en möjlighet.
Dvs att bilen kan bli säkrare med ny mjukvara.
Jo, bland oss kunder är det helt klart ett problem, det är bara de som är intresserade och lite om och kring sig som hittar den här uppgraderingen då ingen verkstad tipsar om den. Dock är de verkstäder jag pratat med fullt insatta om att den finns, men mycket mer än så är det inte.
av least
#1287553
Precis, det är bara när man "petar på frågan" som verkstaden är villig att hjälpa till.
Som min PST sa: "Du, nu måste jag fortsätta jobba", trots att jag utryckligen ringde för en prisförfrågan.
De vet helt enkelt inte och stödsystemen hjälper inte till.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 37
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]