Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uniformerad
#1287415
kez_style skrev: ons 19 dec 2018, 18:13 Fick prisförslaget 1200 kr på brandt i samband med service...
Nästan dubbla mot brabil!

Skickat från min VKY-L29 via Tapatalk
Det är ett väldigt prisspann mellan olika verkstäder.
av least
#1287510
Bilia i Stockholm(Vinsta) tar 3303 kr för detta.

Skamligt att precisera till exakt 3kr på slutet av summan.
Tyder på att man bokstavligen sk*ter i kunden.
av least
#1287511
andreas 80 skrev:Uppgraderade min idag, 900:- kostade det.
2 mjukvarupaket som nämnts tidigare.

Elka lvl2 + CMS ger run off road, BLIS steer assist, oncoming lane mitigation & oncoming mitigation by braking.
Var i landet gällde detta pris samt vilken kedja?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1287523
@least, tack, då vet jag att jag INTE ska göra den hos dom (har serviceavtalet där annars).

En tanke, kan prisspannet variera beroende på vilken utrustning man har? Låt säga att paketet innehåller 5 grejor, bil x har bara stöd för 2 av dessa så enbart dessa läses in varpå priset blir lägre gentemot en bil som har stöd för allt = dyrare...?
av uniformerad
#1287524
Som sagt, mycket varierande priser, jag fick ett pris på 1667 kr från Bilia i Strängnäs och 663 från Bra Bil i Upplands Väsby, valet var rätt enkelt även om det blev en tur på närmare 20 mil ToR.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1287526
@uniformerad, tack för location, jag har en kvart till upplands väsby så det låter klart aktuellt. Ska nog kolla vad Bra Bil i Vallentuna tar (där jag bor).

@least, bra fråga. Att priser varierar mellan städer och storstäder etc är ju inget nytt men nu när vi tydligt ser prisspann som diffar flera hundra procent, det måste ju vara något vi missar här.
av least
#1287528
Skulle gissa att Brabil i Upplands Väsby kommer att korrigera priset på grund av alla förfrågningar som kommer in nu.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 37
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]