Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av korven
#1285657
Kostnaden landade på 950, gjordes inte i samband med service, tidsåtgång ca 40min.
Det är 1-3 CMS-artikelnummer som ska inkluderas i uppgraderingen beroende på årsmodell; dom verkar ha missat en för mig så får åka tillbaka img för justering.
PST hade extremt tunt med info fr Volvo och deras datastöd gav inte någon vidare instruktioner.
av uniformerad
#1285661
korven skrev: mån 10 dec 2018, 18:21 Kostnaden landade på 950, gjordes inte i samband med service, tidsåtgång ca 40min.
Det är 1-3 CMS-artikelnummer som ska inkluderas i uppgraderingen beroende på årsmodell; dom verkar ha missat en för mig så får åka tillbaka img för justering.
PST hade extremt tunt med info fr Volvo och deras datastöd gav inte någon vidare instruktioner.
Ok, jag fick ett pris på 663 kr för allt, men som du säger, det beror väl på vad som fanns tidigare i bilen så att säga.
av uniformerad
#1285751
V70_2005 skrev: tis 11 dec 2018, 09:46 Räcker det att kolla listan på skärmen vid uppstart för att se vad man har?
Jag gjorde så, samt i första skärmen där alla funktioner ska finnas. Där saknades några av de som finns i uppdateringen. Beroende på årsmodell kan man redan ha en eller fler av funktionerna som ingår i uppgraderingen.
Dock så ingår de enligt Bra Bil inte i ordinarie mjukvaruuppgradering, utan det är en separat uppgradering.
av least
#1285787
Detta låter underligt! I originalservice ska uppdateringar ingå vid ordinarie service.
Detta låter om att man vill ha kunden till att betala två gånger för samma "sak".
av uniformerad
#1285794
least skrev: tis 11 dec 2018, 13:20 Detta låter underligt! I originalservice ska uppdateringar ingå vid ordinarie service.
Detta låter om att man vill ha kunden till att betala två gånger för samma "sak".
Tydligen så är inte det här en ordinarie uppgradering utan en extra, som kunden får betala för. Priserna verkar variera en hel del, från straxt under sjuhundra till närmare tvåtusen, om det beror på vilken verkstad man vänder sig till eller vilken årsmodell man har vet jag inte.
av CaptainOats
#1285814
Låter extremt konstigt, detta måste väl ändå ingå ? ska man själv behöva leta upp info och begära det eller, verkar ju helt sjukt.

Några få personer på forum so har koll, resten lär ju inte bry sig, vad är syftet ?
av III
#1285817
Jag har tidigare fått förklaringen att i servicen ingår uppdatering av motorns programvara. Ev något annat om volvo tycker set ska behövas. Finns mycket programvaror som inte installeras om inte kunden klagar på funktionen. Sen finns det uppdateringar som tillför nya funktioner som tillbehör. Då får man nog betala som vilket tillbehör som helst.
av Lövet
#1285819
Att få nya features kan väl inte vara konstigt att man får betala för? "Uppgraderad programvara" som ingår i servicen är i princip bara buggfixar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37
Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]