Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1301130
least skrev: sön 24 feb 2019, 12:31 Hmm, man kan inte stänga av delsystem i IntelliSafe . Det är ett allt eller inget-system.
Varför skulle man tänka nej till vissa av dessa system, som är till ens skydd om och när de behövs.

Volvo-supporten måste ha missuppfattat frågan?
Ja, de har inte riktigt förstått, fast jag var väldigt tydlig.

"Kan jag stänga av och sätta på dessa system någonstans?"

Hon specificerade ju tom en kryssruta som inte finns, så jag vet inte hur hon missförstått.. 🤔

Jag vill inte heller stänga av några system, men jag skulle vilja veta vad min bil har och inte har.

Den ska ha Run off road Mitigation som standard, men man kan ju inte så noga veta om det inte syns någonstans..
av uniformerad
#1301154
Ilduce77 skrev: sön 24 feb 2019, 14:07 Så här ser det ut under Intellisafe på min..
Så ser även min ut.
av AndS
#1301162
Och vissa av dem kan du aktivera/avaktivera genom att bara öppna vänsterfönster i "startfönstret" där ikonerna finns. Vissa avaktiveras bara tills nästa gång du stoppar och startar bilen.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1301678
Den ser exakt ut som innan.. Det är min meny.. Jag är på jakt efter beviset.. 😀

Maria på volvo letar nog fortfarande efter en meny där hon kan klicka bort Run off road Mitigation... 🤔 Inget svar från Volvo ännu mer...
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1303455
For the record - min V90 MY18 hade ingen Intelli Safe att uppgradera. Det kollade verkstan i samband med en annan felsök, när den var ändå uppkopplad. Man ser bara mjukvara som är tillämpbar på en bil. Vilka mjukvaror komponenter o versioner går inte att se på förhand.

Det märks att verkstan inte är kungar på att hantera bil IT. Av 40 mekaniker var det en som visste vad man skulle kika efter.

Så det är först när bilen är uppkopplad som man kan med säkerhet avgöra vilka paket som kan tankas ned.

Hur som haver fick jag uppgraderat kommunikation/infotainmentsystemet. Hoppas det löste mitt lilla spökeri med Ingen anslutning till internet.

av Delima
#1304591
Jag har en XC90 modell 2016 och skulle vilja uppdatera till Intellisafe assist av senaste slag. Tydligen har bilen all hårdvara som krävs vilket jag fått beräftat av bla Bilia mfl. Dessvärre ska de ha 17619 SEK för Volvo Original IntelliSafe Assist Exkl. Twin Engine (Ch -17201) och ytterligare 2000 SEK för att få senaste version ovanpå detta. Jag har mailat och ringt volvocars för en kommentar om det hutlösa priset för endast mjukvara men ej fått svar. Nån som har koll på om det går att uppdatera någonstans till ett billigare pris eller om det är kört? Tack på förhand.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 37

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]