Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uniformerad
#1285529
Är det någon som skaffat detta till sin bil?
Ska vara en uppgradering av tidigare IntelliSafe Assist och skall innehålla följande:
  • Run-off road Mitigation
    BLIS™ med Steer Assist och Cross Traffic Alert
    Oncoming Lane Mitigation
    Oncoming Mitigation by Braking

Försöker få en prisuppgift på det, men det har inte lyckats något vidare. För närvarande har vi Intellisafe Surround vilket borde motsvara IntelliSafe Assist, eller är jag helt fel ute?
av Ajajaja
#1285535
Innehåller vad?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av uniformerad
#1285545
korven skrev: mån 10 dec 2018, 09:36 Får det uppdaterat i eftermiddag. Återkommer ang exakt pris.
Prisbilden skiftar beroende på årsmodell och utrustningsnivå.
Ok, ser fram mot att få höra vad du fick ge för det hela.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1285548
Intressant, jag skaffade intellisafe upgrade förra året och fick då Pilot assist till 130km/h istället för 60 som var standard -16. Kostade då ca 1000kr

Ska också snart på service, kanske skulle lägga in detta med om priset är rimligt
av Ajajaja
#1285550
Denna uppgradering borde installeras vid årlig service eller? Min bil är endast 5 månader så min första service blir i maj/juni 19 ca.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av uniformerad
#1285557
Jag har inte fått den i samband med service eller när de uppdaterat bilen i övrigt. Personligen tycker jag ju att detta inte borde kosta oss ett öre om det sker i samband med service, och gör man det vid annan tidpunkt borde man inte behöva betala för mer än arbetstiden.
av uniformerad
#1285575
V70_2005 skrev: mån 10 dec 2018, 10:31 Jag har en XC90 2018. Hur vet man vad man har och inte? Har tänkt mig att jag redan har det här.

Ska in på service om två veckor.
Du borde kunna jämföra med vad som ingår i uppgraderingen och vad du själv har för funktioner i bilen. De system som aktiveras i samband med uppgraderingen ska finnas på senare modeller på SPA plattformen.
Det som ingår i uppdateringen finner du här: https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 14185/2017
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]