Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Herrblom
#1378099
Hej jag har försökt ringa till både Bilia och bra bil för at få prisuppgifter på uppgraderingarna Intellisafe Support upgrade och Assist upgrade. men ingen tycks kunna ge ett rakt svar vad det kostar. Mycket märkligt det är knappt att de vet att det går att uppdatera.

Ni som gjort detta tidigare vad har ni sagt att ni vill uppdatera?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av paso
#1378160
Uppgraderade i april 2019 på Bilia i Västerås min V90 CC MY2018 med Intellisafe Support Upgrade, Intellisafe Assist upgrade/nymont samt Cms ob applikation (VO 32261826) (text enligt notan) priset då var 690 kr inkl moms.
Detta för att få till de/den funktioner som introducerades i nya V60.
av Herrblom
#1378190
Jag har mailat till lite olika tekniker på bla Brabil och Bilia, Fick en prisuppgift på 950kr av en men då var det bara Support Upgrade. 4350kr av en annan De påstod att tre programvaror behövdes. En annan skulle som tidigare nämts här ha 17000kr.

Mycket märkligt att Volvo levererar uppgraderingar som verkstäderna inte vet hur det ska prissätta eller ens vet vad det är.
av AndS
#1378202
I vissa fall kan det påverkas av vilka tillägg du gjort, speciellt med en 2016 då det är första generation av PA och där det idag är gen. 3 som finns i de nya bilarna.
Men visst sjutton ska man kunna ge dig ett pris eller flera pris beroende av vad din innehåller.
Just XC90 2016 kan behöva extra uppdateringar.
av Herrblom
#1378211
Jag frågade där jag köpte den på upplands motor han skickade mig dessa två länkar. och enligt honom är de de jag skall kunna uppdatera han gav ett pris på mellan 1000-1500kr/uppdatering.

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 15720/2016
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 15671/2016

Men eftersom jag läst här att det skiljer i pris vill jag ju kolla runt och se vart de erbjuder det till bäst pris. Jag förstår att de kan skilja mellan årsmodellerna men att de åtminstone ska veta vad det är ge mig en någorlunda rimligt pris inte som diffar mellan 1000-17.000kr.
av PelleTh
#1378262
Jag gjorde uppdateringar idag på Bra bil i Vallentuna.
1165kr. Har en V90 MY 2017. Två uppdateringar som direkt rörde IntelliSafe och en som kallades ”Total uppdatering av mjukvara”

Har nu mjukvara som finns 2019 enligt PST.

Har försökt göra detta på Bilia men som oftast har som inte en aning om vad nyheter är eller hur man får till väga. Däremot har dom prisuppgifter.

Mailade idag på förmiddagen till Bra bil och dom ringer upp 30 min senare och bekräftar att dom kan göra det och jag får tid samma dag. Tidsåtgång 40 min. Supertrevligt bemötande!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1378295
@PelleTh, najs, jag är nyfiken på denna uppgradering med, jag har inte medvetet dragit in den. Ska till just Bra Bil här i Vallentuna nästa vecka så jag får snacka med dom då, varit supernöjd med deras bemötande hittills.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]