Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av argasnickaren
#1284982
Då jag sålde min bil i våras fick jag snuskigt bra betalt (en t5 v90 r-design)

Det som slog var att när jag pratade med köparen (en bilfirma) så sa han att det skiljde mellan 50-60000kr ner till en d4 som när bilarna var nya kostade ungefär samma pengar.

Då jag köpte bilen var många rörande överens om att d4 var mer ekonomisk, skönt att man inte lyssnade för mycket på det:)

År det fler en jag som hört motsvarande?

För att svara på frågan som säkert kommer så sålde jag mest för att jag fick i stort sett pengarna tillbaka efter 1år och efter det så kom ett ras som gör att mitt beslut var helt rätt för mig
av SundanceKid
#1284988
Kan bekräfta skillnaden mellan d4 och T5. Har inte själv sålt men två av mina kollegor har tyvärr gjort detta. :crying:
av argasnickaren
#1285020
Om en bil tappar så mycket mer än en annan jämförbar så visst är det så att marknaden tycker att diesel är kall.
Det är inte min åsikt utan tillgång och efterfrågan bestämmer priset
Användarvisningsbild
av Derank
#1285024
Här i norr är det tvärtom, alla vill ha diesel och det ska vara xc modell.

Jag fick ett löjligt bra bud för min xc60,

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Nystrom7
#1285049
Har funderat på att sälja min sen i höstas för att försöka få tillbaka det jag gav för den iom att jag har Volvo rabatten.

Men jag har dragit mig för det för jag är helt enkelt nöjd med bilen och det känns onödigt att sälja den efter 1100 mil. Men vem vet nästa år kanske. Kravet efter den här bilen är iaf awd, har inte haft det förr men nu är jag såld.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av argasnickaren
#1285066
Orsaken till att jag skrev mitt inlägg idag var att jag pratade med säljaren som köpte min bil.
På 6månader efter att jag sålt har den tappat 80000kr.
Kampanjer, att den kom som t4, nya v60 osv har gjort att begpriset gått ner drastiskt.
Det är ingen dålig bil utan det är som vanligt, många vill köpa den så länge den är ny och med långa leveranstider så stiger begagnat priset.
Det blir precis tvärtom när det börjar komma ut många begagnade, priset går ner och spiralen är igång
av least
#1285079
Så är det med alla bilar? Finns det få tilgängliga av en viss sort, med långa nyleveranstider, så stiger begagnatpriset.

Och varför skulle en säljare ha rätt i detta fallet, läs på detta forum så ser du att de oftast har fel... ;-)
av troubleshooter
#1285080
Det är väl så att i olika delar av sverige är olika modeller eftertraktade eller inte, när jag bytte till V90 från XC60 så fick jag extremt bra betalt trots D5 och Manuell låda, men ingen av mina tre senaste bilar (Diesel) har gått till storstadsregioner.....

Men D4 vart ju väldigt populär som leasingbil så den är kanske lite kallare än D5, men vad vet jag =). Jag lär märka hur det är det är den jag ska byta in den, kanske har dieseln blivit het igen då om man har hittat några nya partiklar att klaga på när det gäller bensinbilar......Alltid är det nåt ;-)
Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]